Innehållsmarknadsföring som innehåller en mobil strategi

Mobil innehållsstrategi e-handel

Hur man skapar den bästa mobilstrategin för innehållsmarknadsföring för att nå idealiska kunder

Företag som känner till vikten av nischinriktat innehåll av hög kvalitet som är idealiskt för mobil publik, tycker att deras strategier för marknadsföring av innehåll lönar sig.

Till skillnad från vissa marknadsföringsstrategier som riktar sig till ett stort antal sannolika kunder, fokuserar nischmarknadsföring på ett specifikt segment av konsumenter som redan söker efter ett företag som ditt. Frågar du hur du hittar den bästa strategin för marknadsföring av innehåll för att nå rätt kund 2021 och därefter? Marknadsför till den som betyder mest. Och marknadsför i det format som användarna vill ha, som videoinnehåll.

Slutsatsen är att marknadsföringsstrategier för mobilt innehåll har företräde framför traditionella innehållsformer.

Vi vet att de flesta läsare har frågor om innehållsmarknadsföring; så låt oss först få frågorna ur vägen.

Vad är en marknadsföringsstrategi för mobilt innehåll?

En marknadsföringsstrategi för mobilt innehåll utvecklas mycket mer än webbinnehåll som passar skärmar på traditionella mobila enheter. Det innebär att anpassa och skapa innehåll för att tillgodose konsumenternas önskemål och behov med hjälp av mobila enheter. Digitala marknadsförare ser en marknadsföringsstrategi för mobilt innehåll som en början med en responsiv webbdesign som får användarupplevelsen att fungera flytande i en mängd olika skärmstorlekar. Det ska ge lösningar och svar som människor som använder mobila enheter söker.

En effektiv marknadsföringsstrategi för mobilt innehåll innehåller de många sätt som mobilanvändarnas behov skiljer sig från skrivbordets användning. I den stora bredden av klickvänligt innehåll är det inte lätt att fånga mobilanvändarnas uppmärksamhet. Medan vi följer nya trender i innehåll, observerar vi vikten av kvalitet framför kvantitet.

Vad menas med mobil marknadsföring?

Mobil marknadsföring är informationsflödet som används vid flerkanalig marknadsföring av varor eller tjänster som säljs på mobiltelefoner och enheter och smartphones i alla nätverk. Mobila marknadsföringskanaler varierar och omfattar teknik, evenemang på mässor eller skyltar etcetera

Marknadsföring av mobilt innehåll måste arbetas upp över tid, testas och anpassas till kraven från din nischpublik. Mobilkunder kan bläddra och söka efter en produkt direkt i mobilkaruseller. Med tålamod, uthållighet och anpassningsvilja kan ditt innehåll generera intäkter genom att lära sig att visa sig där det är viktigast för användarna.

Varför är mobil marknadsföring och reklam så viktigt?

Eftersom fler kunder använder och hittar svar på mobilen tvingar det marknadsförare att prioritera en marknadsföringsstrategi för mobilt innehåll. Kunderna är bättre informerade eftersom en mobiltelefon reser lätt med dem överallt; de kan snabbt hitta information på egen hand. Företag blir seriösa om att behandla sitt online innehåll som en strategisk resurs, vilket innebär att man utvecklar ett kundorienterat tillvägagångssätt.

Varför prioritera mobilinnehåll framför stationära datorer för detaljhandel?

Google låter nu köpare köpa varor direkt via sin Google Assistant och söka. Ja. Det betyder utan att navigera till din webbplats. Så vi skapar inte bara planer för marknadsföring av innehåll för en webbplats utan för alla möjliga medel som omfattar din synlighet online. För de flesta företag är de mest potentiella kunder om de lämnar mobilen till sist.

Har konsekvens en betydelse för att skapa en distinkt mobilinnehållsupplevelse?

För att vara på topp hos konsumenterna måste du konsekvent tillhandahålla material av relevant värde för din målgrupp. En digital marknadsförare som har studerat grunderna för innehållsmarknadsföring vet att konceptet inte är så komplicerat. Skapa innehåll som uppfyller sökavsikten. Detta ger ett företag mer än hopp. Du behöver steg som aktiverar din strategi, inklusive dina redaktionella planeringsprocesser, roller och färdigheter som är inblandade, och hur du kan se till att dina ansträngningar kommer att anpassas till och bevisa intäkterna.

Konsekvens i alla medier bör vara en varumärkesstrategi för varje verksamhet online eftersom det förbättrar den övergripande användarupplevelsen inte bara inom mobil användning - utan även på stationära datorer.

Vad krävs för att skapa fantastiskt, unikt innehåll?

En sammanfattning av innehållsskapande strategier som arbetar för att öka mobilkonverteringar:

  • Använd aktiv röst
  • Använd korta meningar
  • Ha beskrivande text
  • Tala mänskligt
  • Var konsekvent
  • Var faktiska och källfakta med FactCheck-schemat

Strategier för nischad marknadsföring för mobil publik

Om du känner dig överväldigad när du planerar din innehållsstrategi för det kommande året är det här inlägget för dig. Du kan fokusera på att generera webbinnehåll som dina läsare vill ha och som genererar kunder.

En bra strategi för innehållsmarknadsföring driver lönsam kundåtgärd. Det kommer att hålla ditt företag i framkant för att förbli relevant för användarna och ännu viktigare effektivt. Människor söker efter relevant information på webben; innehållsmarknadsföring med SEO tillhandahåller det. Om du frågar hur du utvecklar och genomför en väl utformad marknadsföringsstrategi för mobilt innehåll för ditt företag måste du först förstå vikten av innehållsmarknadsföring och hur människor konsumerar innehåll.

Bearbetat med färgkodade kalkylblad, väldefinierade mål, kunskap om både läsarna och dina konkurrenter, samt en solid dos av optimism under de närmaste 12 månaderna kommer att hålla uppe dina ansträngningar och göra att dem räknas. Den ultimata framgången innebär att du inte bara mäter avkastningen på din innehållsmarknadsföring, men lika viktigt som att spåra avkastningen är vad som krävs för att öka den.

Den välplanerade innehållsstrategen bör ha ett par månaders framförsikt med ämnen för framtida publicering, men att vara flexibel är det bästa. Om ett nytt ämne belyser horisonten, skriv om det! Läsarna vill hålla koll på omedelbara händelser som påverkar världen omkring dem.

Det börjar med forskning, sedan bygger du innehåll och sedan marknadsför du ditt innehåll. Det är inte tillräckligt bra att ha överlägset innehåll idag; du måste ha ett antal hälsosamma bakåtlänkar till ditt toppinnehåll för att få högre trafiknivåer från målgrupper som du försöker nå. Det är omöjligt för en person att bestämma, köra, mäta och justera innehåll på en konsekvent basis. För att utforma och implementera en innehållsstrategi som kommer att öka din kundbas behöver du en innehållsstrateg. Du behöver fortfarande folk för att skapa ditt berättande, skapa övertygande visuellt innehåll och annat för att få läsarnas uppmärksamhet.

Innehållsskapande kräver lagarbete.

Den hemliga ingrediensen till imponerande innehåll är lagarbete med en skicklig person vid rodret. Ditt företag har inte råd att spara på denna del av affärer och marknadsföring. Innehållet har blivit affischbarnet för sökmotoroptimering. Oavsett om du är en marknadsföringsguru eller inte, att förstå grunderna i SEO motsvarar varumärkets synlighet och exponering - två saker varje företag, varumärke och utgivare behöver.

Hur du positionerar din innehållsstrategi bäst

Positionera innehållsstrategin bäst

SEO, skapa innehåll och arbete med PR effektivt tillsammans är utmanande.

Oavsett att använda BERT SEO-anpassningsfaktorer och viktiga PR-meddelanden i ditt SEO innehåll gör ditt varumärke lättare att känna igen. Det kräver stor kunskap om mobilanvändarnas preferenser för att ställa in rätt objektiv mot mobilwebbplatser.

Den stora volymen innehåll som krävs i dagens digitala landskap gör det svårt att upprätthålla ett konsekvent budskap med dina viktigaste målgrupper. Vi hjälper företag att snabbt gå från att vara för breda med sina affärsmål, som "öka intäkterna" till de mer besvärliga men nödvändiga frågorna, som: "Kan du mäta och spåra dessa mål?", Eller "Har ditt företag kapacitet att träffa dem? ” Om svaret är oklart eller negativt, inga bekymmer, kan du nu ägna tiden att komma i kapp. Vi hjälper gärna ditt företag att överträffa de mål du ursprungligen satte upp.

Varje dag är en nystart.

När du skapar en innehållsstrategi för det kommande året eller granskar din befintliga, är det nödvändigt att planera i god tid. Sanningen är att massor förändras i framtiden för innehåll och SEO under 2021. Många av de gamla systemen som vi alla känner till ersätts snabbt med mer avancerad teknik, som att matcha innehåll till röstaktiverade sökningar och att vara laserfokuserad på din publik. Se till att vem du ger ditt öra till är en byrå som är specialiserad på detta och är aktuell i sina innehållsstrategier.

Genom din Google Analytics, Google Recensioner, forskning och feedback från kunder kommer värdefull inblick i vad som fungerar och vad som inte identifierar innehållet på din webbplats som behöver förbättras, vad som behöver läggas till och vad som måste raderas.

Vårt inlägg guidar och förvandlar din innehållsstrategi till en med större styrka. Innehållsversioner ger bara bättre resultat om du inte bara gissar dig fram. Vi tenderar alla att älska våra egna åsikter, men data är vanligtvis mycket bättre på det. Det överraskar mig alltid när vi som människor så ofta antar att våra känslor är rätta. Jag har mildrat mycket och lärt mig (på det hårda sättet) att låta data åtminstone bekräfta mina tankar innan jag fortsätter. Det är mer regel än undantag att du uppnår långsiktiga marknadsföringsfördelar med mycket forskning och hårt arbete.

7 sätt att på hög nivå vitalisera din innehållsstrategi

1. Rikta in dina marknadsföringsmeddelanden med konsumenten

Innehållsrika delar för din nisch håller din målläsare aktivt involverad - om du vet vem dessa läsare är. Revolutionera dina mikrotjänster och omfamna innehållsstrategier som uppmuntrar kundens livstidsvärde. Oavsett om du skapar innehåll som introducerar nya tjänster till din marknad eller anpassar gamla tjänster till nya krav, ger mer nischinriktat innehåll det konsumenterna vill ha.

Upptäckbart mobilinnehåll som svarar på frågor i ett område med liten eller ingen konkurrens på nätet ger dig en chans att slå igenom med innehållsspridning. Det är inte bara det som gör dig unik, utan det är också så unikt att du blir upptäckt av din publik. Den publiken belönar dig för att du gav dem vad de ville ha. Börja med att bestämma vilka dina värdefulla kunder är.

När det kommer till mobilmarknadsföring i dessa dagar måste du inte bara matcha ditt budskap till din ideala klient utan du måste engagera dem på mobila enheter samtidigt som du ska behålla deras uppmärksamhet.

Som skribenter gör vi ofta det bättre när vi lägger bort våra egon och litar mer på marknadsundersökningar om ett ämne för att anpassa sig till konsumenternas behov. Nuvarande kunder och potentiella kunder bryr sig inte om produkter eller tjänster (så uppriktigt som det låter måste det sägas). Vad de helt enkelt vill ha är att någon ska lösa deras problem.

Om du kan identifiera dessa problem och kortfattat förklara hur du åtgärdar och löser dessa problem i ditt innehåll, har du i princip vunnit klienten. Gör det klart att du förstår vad de vill ha och behöver.

En av de viktigaste orsakerna till en misslyckad innehållsstrategi är ett sätt att kommunicera som inte talar till de flesta lyssnare. Innehållsmarknadsföring handlar om att använda naturligt språk, semantik, rätt sökord i ditt innehåll, bilder och video för att bättre relatera till publiken på ett sätt som är naturligt och konservativt. Även om de bara läser, om du har åberopat en känsla eller uppfyllt ett behov, är de en del av det. För att bli framgångsrik måste du tala "riktigt" kontra "säljande" och på med det intresse som människorna du marknadsför till.

2. Anpassa dina marknadsföringsmeddelanden till dina mål

Kom ihåg att dina innehållsmeddelanden inte bör handla om dig och ditt företag. Att placera din publik framför, i mitten och bakom hjälper dig att nå din bästa innehållsstrategi. Din grundliga forskning bör tala till dem och visa att du förstår vad de vill ha - kanske ännu bättre än de gör. Du vet vad de behöver härnäst. Ditt företag kan gå vidare och dina marknadsföringsinvesteringar kommer att gå till nästa nivå.

Det är en spännande tid med nischinnehåll. Inriktning på marknadsföringskampanjer kräver en intim förståelse för din målgrupp i kombination med ett välplanerat och konsekvent innehållstema som överensstämmer med användarens intressen. Vi hjälper våra kunder att välja huvudinnehållstema för varje sida så att det matchar dina affärsmål och lockar publikens engagemang. Sanningen är att en sidas innehållstema inte bara är en del av kopieringsvärlden; det är relevant för alla branscher, från service- och produktutbud till oberoende utgivare.

Viktigt arbete måste göras för att tala till din publik med vackert inriktade innehållsmeddelanden. Det är ett jobb för dig eller ditt digitala marknadsföringsteam. Att se till att det stämmer överens med dina affärsmål när de anpassar sig med tiden.

3. Placera ditt prioriterade innehåll korrekt

Tittare vill ha lösningar och svar snabbt. De vill inte behöva jaga efter det. Eller arbeta hårt för att ta reda på vem du är och vad du säljer. Ange det tydligt i ”konsumentspråk” direkt på din hemsida och ovanpå varje efterföljande sida. Placera dina viktigaste meddelanden ovanpå eller åtminstone ovanför mitten. Någon som kommer till sidan bör kunna se den utan att bläddra. Det bör vara ditt högsta prioriterade innehåll så att det omedelbart kan nå din publik och hjälpa dig att uppnå dina marknadsföringsmål för innehåll.

Gör ett kalkylark för att lista ditt innehåll efter högst till lägst. Denna process hjälper dig att avgöra vad du ska erbjuda först, sedan och sist på en viss sida på din webbplats.

4. Håll ditt innehåll sakligt

Det finns ett falskt antagande att läsarna avskyr långa sidor. Användartestning visar att du måste se till att din innehållslängd är tillräcklig. Det verkliga innehållsproblemet är innehåll som är otillräckligt, irrelevant som saknar användarens avsikt.

De flesta kunder som kommer till oss med sina webbplatser för åtgärd av problem har kämpat länge med duplicerade innehållsproblem. Sidor som är för tunna och eller för lika orsakar en belastning för besökare att hitta det de letar efter. Om du säger det på en sida behöver du sällan upprepa samma ämne i exakt samma ord. Utveckla innehåll med din målgrupp i åtanke; var specifik för vem din målgrupp är. Inte alla har samma intressenivå. Lär dig var, när och hur de föredrar att konsumera innehåll. Och håll dig sedan till det ämnet på den sidan och täck det grundligt.

Twitters nya regel som begränsar samtidiga tweets med identiskt innehåll på flera konton återspeglar dagens nivå av spridning av innehåll. Det är detsamma var än dina meddelanden kan hittas. Att upprepa det du säger på många sidor är överflödig information och tråkigt läsarna.

Det frustrerar en användare att se en lista över webbsidor i ett sökresultat med exakt eller superlikt innehåll. Användare vill ha lösningsrikt anpassat innehåll som snabbt svarar exakt vad de letar efter. Att inte tvingas att klicka genom innehållsfattiga sidor för att hitta svar.

5. Skapa skumbart innehåll

De genomsnittliga webbplatsbesökarna tillbringar mindre än 15 sekunder på din webbplats, vilket innebär att människor snabbt skummar igenom innehållet i stället för att läsa varje ord från toppen till botten. Vi kan logiskt anta att de flesta gäster faktiskt inte läser hela inlägget. De skannar det och tar in vad de behöver. Även om hastighetsläsare kan vara undantaget tar många bara sig tid för en snabb genomgång eller för att sammanfatta dess värde.

Skriftligt innehåll som till stor del består av långa meningar och stycken kan skicka skrämma bort en besökare. Om du gör det för ofta kan du få din potentiella kund att söka efter innehåll på annat håll som är lättare att konsumera.

Så här presenterar du ditt innehåll på ett sätt som är lätt för ögat att skumma igenom:

  • Använd korta stycken: Håll dina stycken bitstora, som 3 till 4 meningar långa eller mindre. Genom att presentera ditt innehåll i korta stycken tar det mindre ansträngning för dina läsare att ta in det och få den information du delar.
  • Skriv intressanta underrubriker: Läsarna ska snabbt kunna bedöma dina viktiga ämnen och snabbt kunna identifiera de delar av ditt innehåll som väcker deras intresse. En underrubrik som är underhållande, ett hett ämne, förmedlar positiva känslor eller är lätt att identifiera kommer att utlösa nyfikenheten på-sidan och behålla deras intresse.
  • Använd punktlistor och listor: Att använda en punktlista eller numrerad lista utgör den enklaste formen av innehållskonsumtion. Man tittar snabbt igenom det. Sådana listor sticker ut på en sida och delar upp avsnittinnehåll, vilket är uppfriskande för läsaren.
  • Du vill inte bara ha trafik till en sida; du vill att besökare ska konsumera det. Och komma tillbaka. Någon som lämnar en kommentar, delar innehållet eller lägger till en bakåtlänk till ditt innehåll är nu inte bara en läsare utan har nu blivit en aktiv deltagare.

6. Skapa innehåll som kan upptäckas för mobil- och röstsökning

Googles John Mueller uppmanar SEO proffs att optimera innehåll för röstsökning och Google Assistant. Detta gör ditt innehåll tillgängligt för Google Assistant i högtalare och bilar, som visar information på skärmar för människor på språng. Google meddelade utgivare om hur man gör deras innehåll mer upptäckbart. Han betonade att det är bra att tänka i termer av hur ditt innehåll kan passa in i ett röstavsnitt och att lägga till schemastrukturerade data gör det mycket lättare.

Automatiserad källa är aldrig vägen att gå om du kan undvika det. Skapa mer mobilklart innehåll. Din innehållsstrategi måste inkludera att skapa mobilvänligt innehåll för den växande läsarkretsen. Att skriva innehåll för mobilläsare är ingen lätt uppgift. Eller mer exakt är det nu viktigt att servera innehåll snabbt för att ditt innehåll ska konsumeras.

För att nå fler personer som använder röstsökning, tänk hur ditt innehåll levereras och undvik sidor som innehåller innehåll som till stor del består av länkar eller stora datatabeller. Tabeller är fortfarande användbara för att organisera ditt innehåll, men det kan hjälpa att diskutera innehållet i tabellen så att det är mer meningsfullt för användaren. Använd sedan tabellen som en visuell enhet för att understryka samma information.

Växlingen till Mobil-först-innehåll innebär att sökrobotar genomsöker, indexerar och sedan rangordnar webbplatser baserat på hur dåligt -bra varje webbplats fungerar på en smartphone eller mobil enhet. Webbplatser som inte är optimerade för mobila enheter, de som inte är AMP-redo eller skapade med responsiv design, ger inte en bra användarupplevelse för smartphone eller surfplatta, och tappar nu rankningar i SERP. Även perfekt anpassat för mobilanvändare, kan du enkelt dela webbplatsens innehåll via Google inlägg.

7. Tillhandahålla rikt lokalt innehåll

Lokal sökmotoroptimering kan ge ditt företag en fördel över den nationella konkurrensen genom att minska konkurrensen till endast din egen geografiska lokalitet. För att uppnå detta, införliva lokalspecifikt innehåll på din webbplats. Börja med en bättre uppfattning om förutbestämda köparpersonalistor och arbeta sedan bakåt för att klargöra platser med den högsta densiteten för en viss person.

Utnyttja berättande om händelser i ditt lokala samhälle och täckning från lokala nyhetsorganisationer när det gäller din affärsnisch. Om ditt företag vann en lokal utmärkelse, är involverad i samhällsevenemang eller lokala evenemangssponsorskap, prata om det. Du kan bygga starka, "meningsfulla" samhällsband i dina innehållsuttalanden som nya algoritmer för lokal sökmarknadsföring kan belöna.

Ta videoklipp vid lokala evenemang och inkludera dem i ditt marknadsföringsinnehåll; video hyllas som framtidens innehåll. Lägg till unika bilder som stöder ämnet och följer bildriktlinjerna.

Hur man samarbetar med en innehållsskapare / SEO-byrå

En stark laginsats kommer alltid att multiplicera dina belöningar. Eftersom vad som behövs för att stärka ditt innehåll kommer fram kommer du att upptäcka att det finns saker du kan göra för att stödja följande former av innehåll som användarna älskar.

Omfattningen av marknadsföring av innehåll inkluderar (inte uttömmande):

  • Blogginlägg på din webbplats
  • Infografik
  • Pressmeddelande
  • Recensioner
  • Forum
  • Video marknadsföring
  • Listor
  • Podcasting
  • Gästbloggar
  • Webinarier
  • Nedladdningsbart innehåll
  • Sociala media

Ett bra innehåll och en SEO granskning kommer att avslöja var du kan förbättra.

Uppgiften för din webbplats är att tillhandahålla värdefullt innehåll som gör följande:

  • Blir hittat
  • Skapar förtroende
  • Informerar
  • Lösningar
  • Friskhet
  • Vårdar
  • Konverterar
  • Blir viralt

Innehåll som blir hittat:

Ge ett strukturerat tillvägagångssätt för ditt innehåll så att det kan hittas. Slutsatsen, starkt drivna företag flyttar stora budgetar från traditionella medier till innehållsmarknadsinitiativ av den tydliga anledningen att det engagerar mobilköpare att driva både försäljning och lönsamhet. Om ingen letar efter det eller ingen kan hitta det, kommer till och med fantastiskt skrivna artiklar förbli där olästa.

Människors surfvanor förändras och kräver en ny metod för distribution av innehåll. Företag som ännu inte har åtagit sig eller försenat att hålla sig uppdaterade med konsumenttrender riskerar att hamna efter. Idag är gäller det att sprida ditt innehåll till nya plattformar i stället för bara på din webbplats. När du har skapat dina nya sidor och inlägg är du beredd att investera så mycket tid och resurser för att dela innehållet till potentiella målgrupper.

Framgångsrikt innehåll börjar och slutar med ett kundorienterat tillvägagångssätt som ger människor en sömlös upplevelse oavsett vilken plattform de väljer.

Dina potentiella kunder vill ha enkla och personliga shoppingupplevelser i alla kommunikationer med ditt företag. Men att generera innehåll som ger en konsekvent kundupplevelse är dagligen en större utmaning. Marknadsföring av personligt innehåll kan uppnås genom kraften i data som hjälper digitala marknadsförare att ordna enhetliga kampanjer, online- och offline-meddelanden och leverera ett konsekvent varumärkeslöfte vid varje beröringspunkt.

Känn din publik genom att lära dig vilka de mest populära frågorna de ställer om din produkt, tjänster eller andra frågor som rör din nisch som du har bra svar på. Efter att ha identifierat minst tio viktiga kundrelaterade frågor, gör sedan den nödvändiga undersökningen för att identifiera de som en på sökning redan svarar direkt på (dessa är sökfrågorna som hämtar innehåll som är mycket synligt från svarsrutor och tar fokus från webbplatser). Detta låter dig avgöra vem som visas i svarsrutorna och mäta om du kan erbjuda ett bättre svar genom att optimera ditt innehåll och få den synligheten!

Bra innehåll är innehåll som känns igen av både potentiella konsumenter och sökmotorrobotar. Att ha SEO optimerat innehåll är ett viktigt inslag i varje vinnande marknadsföringsstrategi för innehåll. Det leder dig in i nya kundmarknader och kopplar ditt innehåll till den person som söker med sökfraser som är relaterade till din bransch.

Innehåll som bygger förtroende:

Kongruens bygger förtroende. Om du optimerar en landningssida, se till att den stämmer överens med dina sociala meddelanden, betalda sökannonser och målsidor. Du måste ha element på sidan som fungerar för att bygga förtroende, särskilt på din hemsida. På produktsidorna inkluderar du produktutmärkelser, kundutlåtanden och beskrivande produktinformation som är lätta för besökare att se.

Överväg:

  • Om en besökare kommer efter att ha klickat på ett PPC-annonstelefonnummer, men när de kommer till landningssidan som den länkar till, matchar det inte telefonnumret högst upp på sidan.
  • Priset i annonsens titel matchar inte exakt webbplatsens sidpriser. Om det står 995:- i annonsen och sedan kostar 1190:- på sidan kan det orsaka förvirring eller frustration. Riskera inte att innehållet inte stämmer överens. Det gör det mer sannolikt att de kontrollerar någon annanstans i stället för att lägga arbete på att behöva fråga vilket pris som är korrekt.
  • Det är förvirrande om annonsens uppmaning till handling (CTA) är "beställ idag", men sidan de landar på har länkar att klicka på överallt och erbjuder ett "gratis prov" i stället för det förväntade "Beställ nu" -alternativet som matchar annonsen. Den potentiella kunden kan snabbt lämna eftersom antalet presenterade alternativ är överväldigande eller om missmatchningen tar bort förtroendet.

Din innehållsstrategi bör arbeta hårt för att ta bort eventuell friktion i kundupplevelsen. Smartphones har skapat en ny era av högre konsumentförväntningar. Ditt innehåll måste laddas snabbt på mobilen och nå dem var som helst i farten. Massor av webbplatser har bra innehåll som få läser någonsin eftersom de lämnar innan informationen hinner laddas in.

Innehåll som informerar:

Innehåll som är lönsamt är lärorikt och svarar på det förväntade värdet hos den som läser det. Kunskapsdiagrammet är i korthet en synlig sökresultatsida där tittarna omedelbart kan se om din webbplats erbjuder den information de söker. Det förkortar vanligtvis söktiden, presenterar korrekt, kortfattad och pålitlig information som Google tar fram för att kontextualisera specifika sökresultat för användare. Vi hjälper våra kunder att få ut det mesta.

Information som är värdefull för läsaren är sällan för lång. Men om du använder för många marknadsföringselement för marknadsföring för att få den längden, får det därmed sidan att se mer ut som en annons. Till och med ditt långformiga informationsinnehåll kan visas genom ett Google Post som för närvarande visas i den nedre halvan med de mest relevanta uppgifterna som matchar personens sök fras.

Det finns ett falskt antagande att läsarna ser bort från långa sidor. Användartestning visar att du måste se till att din innehållslängd är tillräcklig. Det verkliga innehållsproblemet är otillräckligt, irrelevant innehåll som saknar användarens avsikt.

Innan du publicerar nytt innehåll, undersök din konkurrens och planera att överträffa dem när det gäller hur omfattande du täcker ditt ämne när det gäller din nischpublik. Det handlar mindre om antalet ord och mer om relevans och bevisar att du är ämnesexpert.

Om du till exempel söker en känd person eller ett känt varumärke efter namn kan sökmotorer skapa ditt innehåll för att komma med snabba svar, bilder, rika produktsidor och annan information. Om ditt innehåll är unikt, väl presenterat och utan felaktiga tekniska misstag blir det lättare för sökmotorer att associera din webbplats till användarens avsikt bakom en sökfråga.

Innehåll med lösningar:

Människor är mättade med meddelanden och trötta på för många försäljningsplatser. Ge användaren det bästa innehållet. Gör det rikt på svar och lösningar på deras problem. Användare har många val och vill ha bevis för att du har de bästa lösningarna. Om du gör det - och är mobiloptimerad för att visa det - kan detta utlösa maximal konvertering. Styrning och förbättring av flödet av ditt mobila sidinnehåll kan hålla tittarna på plats tillräckligt länge för att läsa igenom den lösning som du tillhandahåller samtidigt som du faktiskt hjälper din SEO.

En källa för denna typ av innehåll är kundrecensioner eller kommentarer. Användargenererat innehåll är kraftfullt eftersom det berör människors inre önskan att bli hörd och bidra. En lycklig kund som är villig att prata om hur din produkt löste ett problem kan ge en annan person förtroendet att fatta ett köpbeslut.

Försöker du nå unga yrkesverksamma med intresse av att koppla av och njuta av sin nästa semester (rese-nisch)?

Försöker du få en publik med åldrande vuxna som söker online efter ett idealiskt hem att köpa till sin pensionering (fastighetsnisch)?

Försöker du bli hittad online för att tillhandahålla hjärtkirurgi för barn (medicinsk nisch)?

För att skapa rätt innehåll för att nå dem, känn till deras smärtpunkter, vilka frågor de ställer och hur man kan hitta lösningar som de kan hitta.

Nytt innehåll:

Google kan bestämma färskhet för att rangordna ditt innehåll. När någon börjar läsa en sida vill de veta om innehållet de läser fortfarande är relevant. Om ditt företag till exempel inte längre erbjuder renovering av bostäder och nu bara tillhandahåller kommersiella renoveringar, bör innehållet på din hemsida återspegla det på förhand. Om du inte längre säljer lila t-shirts med rund hals, varför behålla dem på din bästsäljande produktsida? Ändringar som görs i kärnområdena på en sida kommer att signalera färskhet annorlunda än ändringar som görs i mindre viktigt innehåll. Uppdatering av innehållslänkarna i sidofältet eller sidfoten kommer sannolikt inte att betraktas som en signal om färskhetsinnehåll.

En poäng på skalan 0–100 kopplas till varje webbplats för historik och domän autoritet. Vad du säger i ditt innehåll är en stor del av ditt företags rykte. Google kan avgöra exakt vilka frågor som kräver nytt innehåll genom att övervaka webben och deras eget stora lager med stora data, inklusive "senaste granskningsbetyg", händelsetider, prisändringar, produktmeddelanden, nya positioner öppna, aktuella trender etcetera sådana innehållsämnen behöver ständigt uppdateras.

Håll syftet med varje sida klart. Till exempel kan en sida skriven om "Hur SEO utvecklas", "Vad förändras inom medicinsk teknik eller" Hur de olympiska spelen har omformats under de senaste 20 åren ", i dessa fall, kan ett väl åldrat innehåll faktiskt hjälpa dig. För den här typen av innehåll, om du uppdaterar en sidas innehåll, avvik inte för mycket från det ursprungliga sammanhanget för att undvika att förlora eget kapital från dina befintliga länkar eller rankningar. Om det försvinner ur Googles index är det svårt att hitta ditt innehåll.

En nyhetstidning genererar ständigt nya sidor om de senaste nyhetsvärdena och kan tappa i gamla nyheter.

Däremot har Wikipedia en sida med all dokumenterad information.

Därav om en person söker information om "Englands monarki" i allmänhet, från sökrobotars synvinkel, är det mer sannolikt att de matchar sökfrågan till innehållet på en sida med all information än en artikel som bara talar om en aspekt av ämnet. När jag går in i den sökfrågan har Wikipedia de tre bästa positionerna i SERP och ligger i nollpositionen i Googles artikelkarusell. Varje bild behöver bara ett klick för att ta människor direkt till det korrelerade innehållet.

Relativt vårdande innehåll:

Bra innehållsmarknadsföring - Innehåll andra delar

Till skillnad från andra digitala marknadsföringsmetoder behöver innehållsmarknadsföring inte tömma dina fickor om du fokuserar mer på det som vårdar läsaren. Kanske är det den mest kostnadseffektiva av alla tekniker för digital marknadsföring att bygga relationer. Värdet av denna digitala marknadsföringsinsats förenas över tid. Om några år kan avkastningsresultatet fyrdubblas. Faktum är att denna typ av "vänd" digital marknadsföring har visat sig vara den säkraste digitala marknadsföringstekniken. Därför kommer varumärken som investerar i denna digitala vy så tidigt som möjligt att se bättre resultat. Det unika med denna framväxande digitala marknadsföringsteknik är att den kan integreras i din totala digitala marknadsföringsinsats oavsett dina utvecklingsmål.

Efter att ha samlat in prestandadata för innehållet som formar dina köparpersoner kan du följa upp med rätt innehåll som vårdar denna spirande kundrelation. Till exempel, om artiklar som är avsedda att vara längre på en kunds inköpsresa fungerar dåligt, genom att undersöka andra aspekter av din publik, kommer du att veta hur du lägger till och svarar på ytterligare frågor som dina köpare ställer. Undvik att stanna upp i framsteg som ger perfektion. Håll konversationen framåt. De behöver innehåll när deras intresse når sin topp. Oändlig undersökning förlorar sitt syfte om det inte hålls i balans med att skicka nytt innehåll eller aktiv marknadsföring av befintligt innehåll. Väg innehållsfördröjningar som kan leda till missade möjligheter att bygga starka relationer. Konsumenternas uppmärksamhet är kortare än någonsin.

Verkligt effektivt innehåll, når människor när de behöver det och löser smärtpunkter för din publik. Det leder dem mot en lösning. Det vårdar dem genom varje steg på köparens väg när de går igenom dina marknadsföring och försäljningstrattar.

Innehåll utan riktning bidrar till varför tittarna inte kommer eller överger din kundvagn. Övertygande innehåll fungerar bättre för personlig sökning. Den bär rätt ton i rätt skede av inköpsresan.

Marknadsförare kommer ofta inte att prioritera konsumentupplevelsen. Medan 82% tror att de har en djup förståelse för vem de försöker nå. Ändå tycker över hälften av alla konsumenter (56%) att varumärken skulle kunna göra ett bättre jobb i linje med hur de föredrar att engagera sig.

Onlineshoppare är trötta och försiktiga med marknadsföringsmeddelanden ”en storlek passar alla” och betraktar dem vanligtvis som skräppost. Om de ger dig information förväntar de sig att varumärken når dem med lösningar och oftare känner sig "kopplade" till varumärken som uppnår detta. Det är förvånande för mig att när det finns intäkter att hämta just här, fortsätter många företag med de mer välbekanta processerna och missar chansen att vara den leverantör som levererar de exceptionella upplevelser som kunderna kräver.

Innehåll som konverterar:

Din uppmaning till handling är din möjlighet att konvertera din läsare mot att bli kund. Ett antal saker är effektiva, till exempel en begäran om mer information, ett formulär för att boka en konsultation eller ladda ner en gratis rapport. Varje sidas uppmaning till handling måste vara relevant för den sida den är på och vara användbar för läsaren.

Skapa innehåll kring data och undersök värdet för din publik. Försök vinna utvalda utdrag som fångar mobilanvändares uppmärksamhet.

Att inte rikta in sig på rätt personer är en vanlig anledning till att vi ser innehåll som saknar värdet. Oftast beror det på att någon antar att de vet vem deras kunder är och vilka frågor de ställer. Vem som helst kan utveckla en köparpersona baserat på antaganden. Men alltför ofta är dessa personas om de inte baseras på riktiga data en miss som riskerar att rikta in sig på fel personer. Med säkerhet vet du vem du riktar dig till, de triggers som inspirerar dem att konvertera och om de är de perfekta kunderna för ditt företag.

Tänk på "Innehållsporten". Innehållsporten avser att öka webbplatsomvandlingarna. Läsare kan vara försiktiga om de ständigt behöver lämna sin kontaktinformation för att få något. Relevant innehållsmaterial som är lämpligt för din nischpublik arbetar med att öka din lista genom att behålla en liten och markerad del av ditt innehåll endast för prenumeranter. Detta uppmuntrar dina läsare att gå med i dina nyhetsbrev eller att begära notiser om nytt innehåll som publiceras.

Svarsrutor är rika utdrag av mycket konverterande innehåll. De introducerades först av Google 2012 och avser att ge bättre mobilrikt innehåll. De kan känna igen relaterat innehåll till sökfrågor som ger steg, fakta om människor, platser och saker - och hur alla dessa enheter är relaterade till varandra. Ditt företag kan utnyttja dessa nya möjligheter för att optimera innehållet för den här funktionen> Ge de ständigt förbättrade lokaliserade resultaten som kan tjäna ditt innehåll utan att ens gå till din webbplats minskar trycket för att få ditt innehåll att rankas på sidan ett.

Google visar inte alla dina sidor i sökresultaten. De är kända som utelämnade resultat. Sällan ser någon dem någonsin. Du kommer inte att ha "konverterande innehåll" om sidan inte ens dyker upp.

5 innehållstyper som genererar länkar:

  • Auktoritativt innehåll med svar
  • Starka åsikter
  • Innehåll som ger originalforskning
  • Innehåll som använder ett trendigt ämne + har praktisk insikt
  • Auktoritativt nyhetsinnehåll om nya produkter

Denna forskning ger dig viktiga glimtar av vad som fungerar och taktiker som ofta förbises av företag. Det här är juvelerna som kan göra skillnad i att skapa mer effektivt innehåll.

Fräscht innehåll blir viralt

Vi älskar alla när vi hittar excellens, något som verkligen slår oss. Andra kommer tillbaka till överlägset innehåll om och om igen. Medan din första marknadsföringskampanj blir viral och delas i stor utsträckning, vårda dessa relationer så att användarna vill besöka din webbplats om och om igen.

Tänk på Red Bull Flugtag, många fortsätter att söka efter videor av evenemanget när de letar efter ett bra skratt. Kvaliteten på den upplevelse som erbjuds skapar ett konstant flöde av trafik och är därför fräscht genom att det ständigt bygger varumärkesimage och erkännande.

När du samlar blogginnehåll på din företagswebbplats skapar du en informativ, rolig eller rik och fräsch del av innehållet; detta ökar dina chanser att det blir viralt. Oroa dig inte om det inte blir viralt bland allmänheten som en rolig video gör; det är ännu bättre om det kan gå viralt inom en specifik demografi. När denna demografi är dina riktade kunder, vilket sannolikt är eftersom innehållet räknas till deras intressen, har du verkligen uppnått framgång.

När en kunskapsdelningsbit får auktoritet som denna, får den vanligtvis publicitet och brett erkännande och blir därmed ditt “fräscha virala innehåll”. Ta en datavetenskaplig inställning till din innehållshantering och hur den är organiserad för att hjälpa användare att enkelt hitta den.

12 frågor att svara på för att förbättra webbinnehållet:

Ditt skickliga digitala marknadsföringsteam kan utvärdera vad som gör din webbplats unik, värdefull eller övertygande.

  1. Behöver jag AMP på hela webbplatsen för att visa mitt innehåll snabbare?
  2. Är mitt innehåll synligt för användarnas krävande av en överlägsen mobilupplevelse (responsiv, separat webbplats osv.)?
  3. Ger den här webbsidan en tillräckligt omfattande beskrivning av ämnet?
  4. Har jag svarat på de vanligaste frågorna?
  5. Är mina lösningar tillräckligt tydliga för att en läsare ska kunna svara på läsarens fråga?
  6. Har jag lämnat fakta, statistik eller källhänvisning för att mitt innehåll ska vara trovärdigt?
  7. Kan läsaren se värdet eller fördelarna med att vidta de åtgärder jag föreslår?
  8. Har läsaren tillräckligt tydliga instruktioner att följa?
  9. Har jag tillhandahållit stödmaterial om mina läsare vill ha mer information?
  10. Om de behöver min hjälp eller mina tjänster, vet de hur det skulle se ut?
  11. Är innehållet jag skapar och distribuerar till mina kunder annorlunda än något annat där ute?
  12. Varför skulle mina kunder bry sig om att läsa mina saker?

Det handlar om att skapa minsta möjliga mängd innehåll med maximal mängd beteendeförändring hos våra kunder. Varje företagsägare måste se till att de har talanger ombord som skapar användbart innehåll för mobilanvändare.

Sammanfattningsvis

Om du är för upptagen med att driva ditt företag och din personal prioriterar andra uppgifter är det bättre att lägga ut ditt innehållsskapande än att förbise det. Det tar ytterligare tid och skicklighet att integrera det med dina marknadsföringsstrategier för sociala medier. Att skapa nytt innehåll kan innehålla en mix: du kan låna och tillskriva innehåll från andra webbplatser för att förstärka ditt innehålls syfte och ge mervärde till din publik. Eller så kan du återanvända och uppdatera innehåll som du tidigare publicerat. Men totalt sett kommer ditt eget ursprungliga, konsekventa och nya innehåll att påverka följare, göra din SEO mer effektiv och.

Tekniska utmaningar kan minska användarengagemanget, så gör en teknisk SEO granskning och ta bort sådana hinder för lönsam innehållskonsumtion. För komplexa projekt behöver du någon med teknisk kompetens; webbinnehållsproduktionen är kraftigt strömlinjeformad när du har en utvecklare som håller dig fri från den tekniska delen.

Ju mer du är konsekvent och närvarande med din publik, desto bättre får du det. Du kan lägga ut innehållsskrivningen och fortfarande

Peter Larsson
Peter Larsson

När han inte är ute och upplever naturen på cykel, hjälper Peter till med företagslanseringar och att driva fantastiska resultat till företagare runt om i Sverige och Norden i alla storlekar.

Anslut till 3900+ kundbesatta läsare på vår e-postlista.

Sakkunnigt samlade e-postmeddelanden som hjälper dig att leverera en exceptionell kundupplevelse.