Vi skapar en närvaro som är tekniskt korrekt för din SEO framgång.

On Page SEO för en bra start till att nå toppen i sökresultaten på Google och Bing.

Google belönar effektiv sökmotoroptimering av webbplatser med bättre ranking. Seorush första steg i en SEO-strid är On Page SEO (även kallat på-sidan SEO) inom 70+ unika områden.

Att hitta och utforska en lösning som passar ert företags behov är starten på ett lyckat resultat.

Framgång med organisk sökning är beroende av att sökmotorer hittar, läser och utvärderar webbplatsens innehåll. Om innehållet hindras på något sätt kan det organiska resultatet påverkas avsevärt.

Google gillar när metabeskrivningar, titeltaggar, sidhastighet och strukturerad data är optimerad och korrekt.

Kartlägga hinder för att skapa en tydlig bild av On Page SEO arbetet.

När hindren har avslöjats, skissar vår SEO byrå ner hindren och ger skräddarsydda rekommendationer för att ta itu med hindren baserat på den information vi känner till om din webbplats, CMS och server.

Genomföra optimeringar efter prioritet och påverkan.

Seorush prioriterar sedan i vilken ordning vart och ett av dem ska åtgärdas genom att tillhandahålla den effektnivå som varje hinder har på organisk prestanda och den ansträngningsnivå som vi uppskattar att var och en kommer att kräva inom våra On Page SEO-tjänster.

ROI besatta

Genom att sätta en datacentrerad grund för varje kampanj kan vi detaljerat spåra tillskrivning av organisk trafik via analys plattformen. Gissa aldrig mer om SEO genererar en nettopositiv avkastning – ditt team och dina investerare kommer att älska den ekonomiska insikten.

Analyser i realtid

Väntespelet är över. Att lansera en On-Page SEO kampanj med Seorush inkluderar tillgång till realtidsanalyser, en rapporteringsplattform i realtid som har all SEO-data till hands. Logga in när som helst på dygnet och se aktuella sökordsrankningar, organisk trafiktillväxt och mer.

Skalbara kampanjer

Lanserar du en startup med begränsat kapital? Inga problem. Vill du testa vår process innan du ökar budgeten? Låter bra för oss. Med Seorush är alla kampanjer strukturerade för att möjliggöra sömlös skalbarhet. Vi kommer att bevisa vår modell och du kommer att se intäkterna stiga.

Total transparens

SEO-branschens dubbelhet är allmänt känd. Så hur är Seorush annorlunda? Vi tillhandahåller en revolutionerande nivå av transparens i våra kampanjer – från förvärv av bakåtlänkar till On-Page SEO – så att du kan lita på att vi får jobbet gjort.

Ring oss eller skriv till oss. Vi ser till att som betrodd SEO byrå tillsammans hitta bästa strategin för din on-page sökmotoroptimering.

Bra SEO fokuserar på grunderna före toppresultat.

Även om de flesta människor förstår vikten av SEO, gör det faktum att över 200 ständigt utvecklande faktorer bestämmer var varje webbplats rankas. Det är lätt att se varför det finns så mycket förvirring över processen.

Under åren har det skett stora uppdateringar av de ökända ”algoritmerna”. Vissa rankningsfaktorer blir föråldrade medan andra nya läggs till. Det kan vara lätt att tappa koll på vad som fungerar och vad som inte fungerar.

Den goda nyheten är att det finns vissa pelare för optimering som förblir oförändrade över tid, och det första steget i rankningen är att bygga en utmärkt webbplats som fokuserar på solid On-Page optimering.

Medan många pratar om Off-Page SEO och länkbygge, om optimering på sidan inte görs på rätt sätt är alla andra ansträngningar förgäves. Hos Seorush är on-page SEO en grundläggande och integrerad del av SEO-processen.

Vad är SEO? – Sökmotoroptimering representerar processen att implementera specifika strategier på din webbplats, både internt och externt, som ökar den organiska trafiken till dina webbsidor.

Vad är On Page SEO? – On-page SEO representerar processen att fullända metadatainformation, media, webbplatskod, H1, H2 taggar och användarvänligt innehåll för sökmotorer.

Varför är det så viktigt med On Page SEO? – Du kan ha det bästa innehållet online för dina målsökord, men om din SEO på sidan inte är optimerad för dessa sökord kommer du aldrig att rankas på sökmotorerna.

Hur lång tid tar det att se resultat? – Det här svaret är starkt beroende av de sökord du vill rikta in dig på och ditt nuvarande innehåll på sidan. Om du har lågkonkurrenssökord och högkvalitativt innehåll kan on-page SEO generera snabba resultat. Om dina sökord är av hög konkurrens och du har låg kvalitet på innehållet kan processen ta år eller längre.

Säg nej till dålig SEO och använd bästa praxis SEO.

Seorush team av SEO-experter arbetar på plats med varje kund för att säkerställa deras SEO-framgång. Vi baserar våra SEO-kampanjer på verifierbara, resultatdrivna tematiska sökord så att du överträffar konkurrenterna och känner dig säker på att samarbeta med Seorush.

Från semantisk innehållsanalys till intern optimering av länkar (och allt däremellan.)

Artiklar

En samling av nyttiga artiklar kring SEO av en riktig SEO byrå.
Visa alla
28 oktober 2022
Sökmotoroptimering guide 2022 till hur du lyckas med SEO

Om du söker efter information och tips på hur du lyckas med sökmotoroptimering (SEO) år 2022 så har du kommit rätt. Det görs drygt 98 000 sökningar på Google för varje sekund som går. I december 2021 så fanns det över 1,9 miljarder publicerade webbplatser på internet och samtidigt så i januari 2022 fanns det drygt 5,1 miljarder internetanvändare, […]

Läs mer →
18 oktober 2022
Lokal SEO för nybörjare: Komma igång

Behöver du verkligen lokal SEO för ditt företag? Ta reda på vem som gynnas och varför lokal sökning är en integrerad del av din marknadsföringsstrategi. En av de första frågorna många företag har om lokal SEO är: Behöver jag verkligen det? Och jag förstår det. Du är upptagen – din tid, budget och energi är […]

Läs mer →
5 oktober 2022
Vad är H1-tagg? Och vad innebär den för dina läsare och SEO?

En av de viktigaste optimeringar on-page är att du skriver och hur du skriver H1-rubriken. Innehållet på din sida ska självklart vara relevant för din rubrik tagg som med alla rubriker så ska den användas för att snabbt beskriva sidans innehåll. Du skriver rubriken helt enkelt kring din intention med innehållet. Ska det vara säljande […]

Läs mer →
20 september 2022
Vad är lokal SEO och varför lokal sökning är viktig

Vad är skillnaden mellan vanlig organisk och lokal SEO, och vad behöver du veta om det för din marknadsföringsstrategi? Lokal sökning är en integrerad del av alla SEO-strategier som riktar sig till kunder i en viss region, stad eller stadsdel. Enkelt uttryckt är lokal SEO där du fokuserar för att förbättra din ranking och synlighet […]

Läs mer →

Bästa praxis för SEO

En bästa SEO praxis är något vi alltid följer. Men det finns så mycket som förändras ständigt från vecka till vecka. Fördelen är att grunden är desamma oavsett förändringarna.

Att göra stor sökordsforskning och använda rätt sökordstäthet är inte tillräckligt när det kommer till sann on-page SEO. Korrekt användning av nyckelordet i hela inlägget spelar också roll. Det här handlar om struktur och användningen av nyckelordet på strategiska punkter. Det finns några platser där huvudsökordet alltid ska visas:

  • I rubriken (H1, H2)
  • I URL-adressen (detta bör ske automatiskt om din URL-struktur är korrekt optimerad med dina titlar)
  • I första stycket (ju tidigare desto bättre men inte en absolut nödvändighet)
  • Den allra sista meningen i inlägget

Förutsatt att inlägget är av en anständig längd, bör huvudsökordet helst också dyka upp i en av underrubrikerna, och några gånger under hela inlägget som verkar naturligt. Se bara till i slutet att alla dessa sökord är på eller under 2 % i sökordstäthet för varje inlägg.

Layouten av ett inlägg har stor betydelse när det kommer till SEO på webbplatsen, och några mindre ändringar kan ofta leda till stora optimeringsfördelar. En sak att alltid komma ihåg är användarupplevelsen. Ingen gillar gigantiska väggar av text, och du vill att varje inlägg ska vara så engagerande och iögonfallande som möjligt.

Glöm inte att genomsnittlig tid på webbplatsen för varje besökare är en viktig SEO-faktor som Google och andra sökmotorer också tittar på. Så att ha lättläst innehåll med bra multimediaplacering kan göra en enorm skillnad när det gäller att öka den genomsnittliga tiden och samtidigt öka rankingen som ett resultat.

Varje inlägg ska ha bra tydliga bilder (ingen pixelering) som har bildtexter och är formaterade med textomslutning. Underrubriker, korta stycken och punktlistor är alltid en bra idé, liksom enstaka fetstilade, markerade eller understrukna ord för att skilja texten åt (där det är lämpligt). Du vill att alla dessa inlägg ska vara så intressanta som möjligt, välformaterade och lätta att läsa. Bra formatering ser också till att du är i stånd att klara alla visuella inspektioner.

Taggar finns i tre huvudsakliga former för ditt innehåll, och du vill vara säker på att du har de bästa praxis som gäller för dem alla. Den första är titeltaggar. Om du använder WordPress behöver du inte oroa dig för inläggets titel. Men när du använder undertexter i hela ditt innehåll vill du se till att de inte bara är fetstilade – du vill ha faktiska rubriktaggar runt dem för att få en ytterligare SEO-boost. Detta hjälper till att tala om för sökmotorspindlar att dessa ord är särskilt viktiga när det gäller inlägget.

Metataggar brukade vara en stor del av on-page SEO men det är verkligen inte fallet längre. Det finns ingen fördel med att spamma dem med sökord, men en webbplats kan straffas för att den inte har några metataggar eller duplicerat innehåll för metataggar. Du vill undvika dessa påföljder.

Slutligen bör varje fotografi ha alt-taggar för att indikera vad bilden handlar om. Dessa ska inte vara listor med sökord, utan en kort beskrivning av vad bilden visar. Ett grundläggande nyckelord är okej om det direkt relaterar till det som finns på bilden.

Att optimera dessa taggar på varje sida är något som alla stora sökmotorer gillar att se.

Google har sagt i flera år att den viktigaste enskilda faktorn för dem är högkvalitativt innehåll. Nu mer än någonsin har de förmågan att backa upp det uttalandet. Så vad är ”kvalitet?” Även om detta kan vara en något oklar term, finns det några bestämda egenskaper som bra innehåll (i sökmotorernas ögon) har gemensamt.

Se till att alla inlägg:

  • Är skrivna av en med modersmålet
  • Är informativ och har auktoritet, men är ändå lätt att läsa
  • Bra flöde och med en bra skrivstil
  • Är välorganiserade
  • Är 100 % original (inget duplicerat innehåll – vilket skapar ett manuellt straff)
  • Länk till relevanta välrenommerade resurser för att stödja information
  • Är så långa som möjligt utan att ge avkall på kvalitet

På vissa sätt är termerna ”bra” eller ”hög kvalitet” subjektiva. Grunderna som listas i det här avsnittet ger all information som behövs för att kunna förstå vad det är som Google och de andra stora sökmotorerna letar efter i ett riktigt bra blogginlägg eller webbsida. Genom att börja med det ramverket och hålla fast vid idén om att producera bästa möjliga onlineresurs för läsaren, kommer du att vara på rätt väg när det gäller att skapa den typ av innehåll som sökmotorerna vill se.

Alla dessa on-page SEO ansträngningar tillsammans med bra innehåll kommer att säkerställa att sökmotorerna är villiga att ranka dig högre som ett resultat.

Speciellt i denna tid av låg uppmärksamhet vill du använda multimedia av hög kvalitet med dina blogginlägg. Högupplösta fotografier som har bildtexter och är korrekt taggade bör finnas i varje inlägg. Dessa kan göra underverk för att förbättra layouten och göra det övergripande estetiska utseendet på ett inlägg så mycket snyggare. Utöver detta kan en video eller två förbättra den genomsnittliga användartiden på plats (särskilt om du är bra på att välja en stark video att lägga till) och bryta upp väggar av text.

När du använder inbäddningsfunktionen för videor är det en bra idé att se till att det finns en titel till videon, en bildtext eller till och med ett stycke som talar om vad den visar. Även om Googles teknik för att läsa vad som finns på sidan är imponerande, förlitar den sig fortfarande på nyckelord, bildtexter och omgivande text för att förstå vilka typer av bilder eller videor som finns i ett inlägg. Att hjälpa sökmotorns spindlar kommer bara att förbättra din totala ranking.

Detta är enormt, särskilt för webbplatser med äldre inlägg. Kommer du ihåg Google Koffein? Vi gör. Vi har gjort det här ett tag.

Google Caffeine ansågs inte vara en uppdatering när den först lanserades sommaren 2010, så mycket som en ”ny infrastruktur” för att hjälpa till att leverera fräschare innehåll till användaren. Folk såg några mindre förändringar och glömde sedan i allmänhet den här uppdateringen, men saken är att den inte försvann. Vissa webbansvariga kastades bort eftersom äldre pålitligt innehåll från auktoritetskällor fortfarande rankades extremt bra, och de såg ingen stor förändring med dessa webbplatser.

Det fanns dock ett område utanför nyhetsartiklar och andra tidsrelaterade inlägg där Caffeine hade en enorm effekt och det är att uppdatera gammalt innehåll. I många fall verkar detta föra samman SEO-bonusen för pålitligt och äldre auktoritetsinnehåll med Caffeine-”boosten” som kommer från nytt innehåll. Om du har gamla inlägg där det gamla innehållet fortfarande är bra, men du enkelt kan lägga till ”Uppdatera aktuellt år” och slänga på flera hundra (eller till och med tusentals) fler ord, så borde det absolut placeras högt på SEO-listan över saker-att-göra.

Att uppdatera innehåll visar sökmotorer att du fortsätter att tillföra mer värde till din webbplats, och det bygger både förtroende och auktoritet hos sökmotorerna. Båda faktorerna har utnämnts till att vara viktiga för framtida SEO-arbete och rankning. Att uppdatera gamla inlägg är ofta ännu lättare än att skriva nya eftersom det tunga lyftet redan är gjort. Du får bara lägga till lite mer innehåll, se till att det är korrekt formaterat, lägga till några tips och sedan skörda fördelarna.

Intern länkning är ett viktigt element när det kommer till korrekt optimering. Inte bara gör länkar från sidor på din webbplats till andra sidor kraft och stärker din webbplats (och de specifika inläggen) i sökmotorernas ranking totalt sett, utan intern länkning är den typ av länkar där exakt sökordsankartext måste användas. Att ha mer än 10 % av bakåtlänkarna från andra webbplatser som sökord tenderar nu att höja skräppostflaggorna och få många webbplatser att straffas, men med interna länkar förväntas dessa hjälpa sökmotorspindlarna att ta reda på vad varje sida ska rankas för.

Så även om många bakåtlänkar från andra webbplatser kommer att vara ditt webbplats namn, din webbadress eller något grundläggande som ”Klicka här för att lära dig mer”, bör alla dina interna länkar vara EXAKT SÖKORD A, EXAKT SÖKORD B, etc. Intern länkning hjälper också till att minska avvisningsfrekvens för din webbplats genom att uppmuntra läsarna att besöka mer än en sida åt gången, vilket gör det till en vinnande on-page SEO-strategi hela vägen igenom.

Även om många webbplatsägare säkerligen kommer att fokusera på länkbyggnad utanför sidan, förbiser de alltför ofta utgående länkar från sin egen webbplats. En del av detta kan härröra från år sedan när Page Rank var en viktig del av Googles SEO-formel, och att länka ut för mycket överförde sidrankning ”kraft” som sedan gjorde det svårare för en webbplats att öka sin egen ranking. Detta ledde till vanan att hamstra, vilket var vettigt då.

Nu bör utgående länkning ha en holistisk syn på att hjälpa varandra. Kanske skulle länkar till några av dina kunder, en mentor eller en vetenskaplig studie vara lämpliga. Använd auktoritativa, relevanta länkar för en bättre användarupplevelse.

Sociala medier är viktigare än någonsin, och det är viktigt att göra det enkelt att dela ditt innehåll. Detta hjälper inte bara att bygga upp förtroende och auktoritet med sökmotorerna genom att öka ditt fotavtryck på sociala medier, utan vid denna tidpunkt i onlinevärlden förväntas webbplatser ha aktiva sociala mediekonton. Att ha lätta att upptäcka knappar för att göra social delning så enkelt som möjligt är bara vettigt i vår socialt uppkopplade värld.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram