Optimera din företagswebbplats

Optimera företagswebbplats

Dela detta inlägg:

Dela på facebook
Dela på linkedin
Dela på twitter

En användarcentrerad, visuellt engagerande företagswebbplats kan vara det starkaste verktyget för att generera potentiella kunder i dagens digitala första landskap.

Majoriteten förlitar sig på att surfa på en webbplats oavsett om det är en produkt, tjänst, plats eller en person. Om det är information så konsumerar människor den digitalt. Företag från olika branscher tävlar till toppen av sökmotorernas ranking eftersom studier visar att de flesta konsumenter väljer att besöka de första två till tre webbplatser som är resultatet av deras sökinlägg.

När en webbplats väl klättrar i sökresultaten måste du vara försiktig med vad folk kommer att se och uppfatta från din webbplats. Studier visar att vad konsumenter ser på nätet först formar deras uppfattning om ett företag, vilket kan påverka potentiella kunders beslutsprocess. Minst 75 % av användarna erkänner att de gör bedömningar om ett företags trovärdighet baserat på deras webbdesign. Dessutom påverkas 67 % av konsumenterna till och med av vad de läser på onlinerecensioner från webbplatser.

Onlinekonsumenter är mer benägna att köpa från en webbplats som ser pålitlig, vänlig och interaktiv ut snarare än en tråkig, vanlig och opersonlig webbplats. De letar efter något relaterbart online utöver bara en katalog av produkter och tjänster.

Webbplatsbesökare föredrar också de som presenterar informationen som snabbt svarar på deras frågor. Tillgänglighet är en annan faktor som företagsägare och webbutvecklare bör lägga vikt vid när de utformar sina online-affärsmaterial. Enkel navigering är avgörande för konsumenter som inte är bekanta med webbplatsen, eller för dem som har bråttom att hitta det de letar efter.

Experter anser att antagen och påtaglig information som erhålls av potentiella kunder och befintliga kunder via en webbplats bör betraktas som hörnstenen i ditt varumärke såväl som mittpunkten i ditt större moderna marknadsföringsekosystem. Din webbplats ska vara en plats där din fångna publik har möjlighet att kommunicera med dig och andra kunder av ditt varumärke, lära känna din verksamhet djupare, ta en titt på ditt företags kultur och kanske viktigast av allt dela sin framgångssaga till varje publik du kan ha.

Om din webbplats uppfyller dessa kriterier, desto mer kommer du att kunna driva dina besökare att interagera med ditt företag ytterligare och ta nästa steg i marknadsföringscykeln, dvs köpa en produkt, använda en tjänst eller välja att ta emot regelbundet innehåll från din webbplats. Detta gäller för både B2C- och B2B-webbplatser eftersom publiken online vet när ett varumärke eller ett företag är pålitligt genom innehållet på deras webbplats.

För att kunna utnyttja din webbplats till sin fulla potential bör dina mål för den vara tydliga. En webbplats med hög konverteringsgrad måste anpassas till ditt företag och din verksamhet. Du kan ställa dig själv eller ditt team följande frågor:

  • Hur mycket av min trafik är mobil och tar din webbplats emot den trafiken i enlighet med detta?
  • Vilka är de specifika målen vi vill uppnå med webbplatsen? Vill du generera leads? Samla och anmäl dig för att få mer information? Eller är din webbplats främsta mål att öka försäljningen i allmänhet?
  • Hur kommuniceras vårt offline varumärke och kultur via webbplatsen? Visuellt? Videotextinnehåll?
  • Hur är det med sökmotorer? Hur planerar du att införliva SEO? Hur planerar du att maximera användningen av sociala medier?
  • Har du för närvarande en innehållsstrategi? Vilken typ av innehåll planerar du att lägga på din webbplats? Vilken är den övergripande rösten och tonen för detta innehåll?
  • Vem är vår perfekta prospekt eller kund?

Med tanke på de avancerade plattformar som används idag behöver de flesta företag inte en webbplats bara för att ha en onlinenärvaro. Webbplatser är viktiga för företag eftersom det är ett sätt att vara mer tillgänglig för sina kunder. Med hjälp av bra webbdesign kan företagare maximera sin plattform och nå ut till fler människor på lång sikt.

Dela detta inlägg:

Dela på facebook
Dela på linkedin
Dela på twitter

Prenumerera på nyhetsbrev

Få uppdateringar och lär av de bästa.

Mer att upptäcka

Framgångsrik Lokal SEO
seo

Hur man gör framgångsrik lokal SEO och når nya kunder

Lokal SEO eller lokal sökmotoroptimering är ett av de mest effektiva sätten att nå kunder online och öka trafiken till både din webbplats och fysiska plats. Lokala SEO-lösningar är viktiga om Google Maps listor dominerar den första sidan med resultat när du söker efter dina sökord eller fraser. Detta är särskilt viktigt om dina konkurrenter visas högst upp på Googles listor. När någon söker efter ett lokalt företag visar Google en mängd olika närliggande företag som är utvalda baserat på lokal SEO. Så om du inte investerar i lokal SEO är det osannolikt att Google kommer att visa ditt företag

Designsystem
marknadsstrategi

Designsystem för webben

Ett effektivt designsystem ger klarhet, konsekvens och skalbarhet till din närvaro online. Oavsett om du lanserar en ny företagswebbplats eller förbättrar en befintlig onlineplattform, säkerställer ett designsystem en konsekvent och sömlös tillämpning av ditt varumärkes visuella språk på webben. Läs om hur du bygger och hanterar ett designsystem för webben nedan. Syfte och värde Ett designsystem är en dokumenterad samling av visuella element, som fungerar som en enhetlig källa till sanning för digitala produkter som webbplatser, plattformar, applikationer och mer. Designsystem byggs och hanteras ofta av dedikerade designteam inom ett företag och består vanligtvis av UI/UX-designers, frontend-utvecklare och digitala strateger.

Låt oss arbeta tillsammans för att skapa något stort tillsammans.