PPC-tjänster: Öka försäljningen med PPC-hanteringstjänster

Accelerera försäljningen från betald sökning med PPC-tjänsterna som ger en ökning på 20 % i avkastning på investeringen. Se vad våra fullservicelösningar (som inkluderar vårt prisbelönta team, teknik och strategier) kan göra genom att begära ett förslag idag!

Vad inkluderar våra PPC-hanteringstjänster?

Få allt du behöver (och inget du inte behöver) med Seorush PPC-hanteringstjänster, som erbjuder en fullservicelösning för att bygga, implementera och hantera en betala-per-klick-kampanj (PPC). Läs mer om vad våra anpassningsbara hanteringstjänster för betalning per klick inkluderar.

PPC-validering

Med en djupgående PPC-validering kan din dedikerade kontoansvarig utveckla dataunderstödda rekommendationer för din betala-per-klick-strategi. Dessutom kan de säkerställa att dina annonskampanjer fungerar och verifiera konfigurationen och optimeringen av ditt konto, dina kampanjer och dina annonsgrupper.

Andra områden som din revision kommer att utvärdera inkluderar:

  • Konkurrentannonser
  • Budoptimering
  • Reklamtillgångar, som bilder, målsidor och annonstext
  • Spårning
  • Och mer

Baserat på deras analyser kommer din kontoansvarige utveckla en anpassad rekommenderad PPC-marknadsföringsstrategi för ditt företag.

Annonsmaterial

Att bygga, lansera och optimera annonskampanjer är enkelt med Seorush PPC-tjänster. Som en fullservicebyrå upprätthåller Seorush den interna talangen som behövs för att skapa, lansera och hantera en framgångsrik annonskampanj, vilket innebär att vi tar hand om:

  • Skapa annonskampanjer
  • Designa annonsgrafik
  • Skriver annonstext
  • Bygga annonsmålsidor
  • Skapa ljud- eller videoannonser

Med Seorush är det möjligt att röra sig snabbare än konkurrenterna och lansera övertygande annonser som lockar (och konverterar) din målgrupp. Du hoppar också över besväret med att kämpa för intern designtid och eliminerar nackdelarna med att anställa en frilansare med våra PPC-annonseringstjänster.

Förstaparts dataaktivering

Förstapartsdata är ett av de mest kraftfulla verktygen till din organisations förfogande, vilket är anledningen till att våra annonseringstjänster betala per klick gör det snabbt och enkelt att använda förstapartsdata i digital reklam – kontra tidskrävande och tråkigt.

Med åtkomst till Seorush-programvaran kan du samla in, lagra och skicka förstapartsdata var som helst – inklusive dina favoritannonsplattformar, från Google Ads till Facebook-annonsering. Och gissa vad? Du behöver inte lyfta ett finger för att få det att hända.

Data som är kvalificerade för aktivering inkluderar:

  • Data för kundrelationshantering (CRM).
  • Användarlistor, som prenumeranter på nyhetsbrev
  • Deanonymiserad webbplatsdata

Med förstapartsdata som driver deras annonskampanjer har våra kunder förbättrat PPC:s ROI med 20 % i genomsnitt!

Spårning av ROI i hela tratten

Mät betala-per-klicks avkastning på investeringen med oöverträffad noggrannhet. Med Seorush helkanalsspårning är det möjligt att mäta vilka kanaler, annonskampanjer och till och med webbadresser som påverkade en användares resa från besökare till kund.

Med denna nivå av insikt från dina PPC-marknadsföringstjänster kan du:

  • Fatta datadrivna beslut om en strategis effektivitet
  • Fördela annonsutgifter till de mest lönsamma annonskampanjerna
  • Demonstrera för intressenter din (och PPC:s) inverkan på företagets mål

Budhantering

Glöm bortkastade annonsutgifter. Med Seorush PPC-hanteringstjänster är budhanteringen inbyggd och inkluderar:

  • Övervakning av bedräglig aktivitet
  • Optimera bud för att maximera avkastningen på investeringen
  • Utnyttja AI för att möta månatliga annonsutgifter

Med vår proaktiva budhantering kan ditt team lägga mindre tid på att övervaka annonskonton och mer tid på de projekt som behöver din uppmärksamhet.

Optimering av målsida

Optimera annonskampanjer från början till slut med Seorush betala-per-klick annonseringstjänster, som inkluderar målsidesoptimering.

Förutom tillgång till vårt interna team för konverteringsoptimering (CRO), har du också tillgång till Seorush förbyggda mallar för intäktsdrivande målsidor.

Med Seorush målsidesbibliotek har våra kunder fångat 11 % fler potentiella kunder från sina målsidor.

Skicka mig ett förslag

Letar du efter planer och priser? Få en förhandstitt på våra PPC-tjänster

Din verksamhet, publik och marknad är unik. Från våra mer än 12 år i branschen (och som Google-partner) har vi lärt oss att PPC-planer byggda på kontra tvingade att passa ett företag presterar bäst. Det är därför Seorush specialiserar sig på anpassade betal-per-klick-tjänster. Läs mer om vad våra anpassningsbara planer kan innehålla nedan:

Anpassade PPC-planer börjar på

4 280 kr /mån

Ingår alltid med våra PPC-planer

  • Fördjupad sökordsanalys och avancerat urval
  • Konkurrent- och branschanalys
  • Datastödd nyckelordsutveckling
  • Löpande annonsstrategihantering och optimering
  • Konverteringshöjande och prestandatestad annonstext
  • Expert och supportteam
  • ROI och kundspårning
  • Annonskampanjresultat, analys och intäktsrapportering
  • Strategisk budhantering

Diskuterar dina affärsmål

Vi kommer att lära oss om vad du hoppas uppnå som företag – på kort och lång sikt – för att skapa en PPC-plan som fungerar mot dina mål.

Analyserar din marknad

Vi kommer att göra en djupdykning i dina konkurrenter – både som företag och inom PPC-annonser, specifikt – för att fastställa den bästa handlingsplanen.

Ser över dina strategiska mål

Vilka nyckelmål finns på din färdplan? Öka avkastningen på annonsutgifter (ROAS)? Lansera annonser som riktar sig till högvärdiga sökord? Vi skapar en plan som passar perfekt.

Din sökning efter PPC-hanteringstjänster slutar här

När ditt företag samarbetar med Seorush, kommer du:

Återta din arbetsdag

Glöm att leva med Google Ads. Med Seorush har du friheten att fokusera din uppmärksamhet någon annanstans samtidigt som du får regelbundna rapporter och insikter om hur du betalar per klick. Dessutom kommer du att prata med din kontoansvariga regelbundet för att diskutera strategi, mål och mer.

Accelerera din ROI

Med vårt erfarna team av marknadsföringsspecialister kan ditt företag lansera smartare kampanjer tidigare och öka intäkterna snabbare. Våra kunder har redan sett en höjning av 20 % i PPC-prestanda med kraften i denna dynamiska duo.

Öka ditt resultat

Leverera de resultat ledarskapet önskar med PPC-tjänster som är engagerade i att öka din förtjänst och leverera mot företagets mål. Redan har våra kunder tjänat 1.6 miljarder i intäkter genom våra datadrivna och expertledda SEO-strategier.

Effektivisera din strategi

Annonsera över plattformar och annonsnätverk, och lås upp nya strategier som programmatisk annonsering med Seorush fullservicelösningar som gör utveckling, implementering och hantering av sökmotorannonsering till en lek.

Lås upp en 20 % större avkastning på marknadsföringen med Seorush PPC-tjänster

Seorush SEO-byrå

  • Dedikerad kundansvarig med ett internt team för att utveckla och implementera tillgångar
  • Allt-i-ett-plattform för att optimera, mäta och rapportera PPC:s ROI
  • Byggd utifrån dina affärsmål, marknadsförändringar och övergripande marknadsföringsinsatser
  • Intern projektledningsprogramvara, 24/7 helpdesk och direkt kundtelefonlinje

Typisk SEO-byrå

  • Dedikerad kontoansvarig som behöver din tid för att utveckla och implementera tillgångar
  • Tredje parts verktygslåda för att spåra PPC prestanda med prenumerationskostnader som läggs på till dig
  • Kopiera-och-klistra checklista för att optimera din webbplats och (förhoppningsvis) leverera resultat
  • Vanligt, men opålitligt när webbplatsproblem inträffar, och du behöver hjälp nu

Intern SEO

  • Dedikerad kundansvarig ansvarig för strategi, men kommer att behöva din hjälp med att implementera lösningar
  • Tredjepartsspårning och analysverktyg med prenumerationskostnader som beksotas av dig
  • Klipp-och-klistra lösningar för att optimera dina kampanjer
  • Regelbunden, men opålitlig support när problem uppstår med ditt konto

Utforska fler PPC-annonseringstjänster

När det kommer till betal-per-klick-tjänster hittar du allt du behöver på Seorush, från annonsering på Facebook till att rikta in dig på användare med remarketing.

Bläddra bland dessa tjänster nu, eller kontakta oss online för att prata med en erfaren strateg om att skapa ett anpassat PPC-paket för dina unika behov.

P.S. Vill du ta med dina sökmotorannonseringskampanjer till Google eller Bing? Du får precis vad du behöver med våra PPC-hanteringstjänster!

PPC valideringstjänster

Få en kostnadsfri PPC-revision från vårt erfarna team för att lära dig hur du kan förbättra resultatet för dina annonskampanjer och strategier.

Remarketingtjänster

Använd våra remarketingtjänster för att återknyta kontakten med tidigare webbplatsbesökare genom att använda riktade annonser som motiverar användare att ringa, besöka eller göra ett köp.

Geofencing annonstjänster

Skapa anpassade remarketingmålgrupper med hjälp av våra geofencing-tjänster för att rikta in dig på konferenser, konkurrenters platser och mer.

Annonstjänster för sociala medier

Annonsera på LinkedIn, Instagram, Twitter, Facebook och mer med våra anpassningsbara annonseringstjänster för sociala medier.

Programmatiska reklamtjänster

Utnyttja kraften hos programmatiska annonseringstjänster för att skapa hyperriktade annonskampanjer som optimerar i realtid för att ge högre avkastning på investeringen.

Vanliga frågor om PPC-tjänster

Har du ytterligare frågor om PPC-hanteringstjänster? Bläddra i vår FAQ!

PPC, även känd som betala-per-klick, beskriver en onlineannonseringsstrategi där annonsörer bara betalar när någon klickar på en annons. PPC-annonser kan visas på webbplatser, sökmotorer och sociala medier.

Det finns flera anledningar till att du bör överväga att anta PPC-kampanjer. Betald annonsering är inte bara en effektiv strategi för att öka trafiken till din webbplats, utan den är kostnadseffektiv, extremt riktad och ger snabba resultat.

Om du inte redan är övertygad, låt oss prata lite mer om var och en.

1. Det är ett kostnadseffektivt sätt att annonsera

PPC-marknadsföring är ett av de mest kostnadseffektiva sätten att marknadsföra ditt företag. Varför kan du fråga dig? Här är svaret.

Om du annonserar i en tidning, på tv eller på en skylt betalar du för det utrymme som din annons upptar. Du kommer nästan att betala en arm och ett ben för en ruta på 10x10 cm i en lokal tidning eller i tidningen, och skyltkostnaderna kan vara uppåt tusentals kronor.

PPC-annonsering antar samma idé som en annons i en tidning eller tidskrift, förutom att din annons visas i sökmotorer. Detta får många att tro att du måste betala för den fastigheten i sökmotorresultat, men det är en av de stora fördelarna med PPC - det gör du inte!

I stället för att betala för det utrymme som din annons tar upp på resultatsidorna, betalar du bara Google för din betalda sökannons när någon klickar på den.

Detta gör kostnaden för PPC extremt rimlig eftersom den enda gången du betalar Google är när det finns en allvarlig potential för att göra en försäljning. Vi säger seriös potential för en försäljning eftersom PPC-annonser är så riktade att när folk klickar på dem är de vanligtvis redo att köpa en produkt.

Faktum är att betalda sökningsbesökare är 50 % mer benägna att köpa något än besökare som kommer till din webbplats organiskt.

Det är bara fördel nummer ett med denna webbmarknadsföringsstrategi.

2. Det ger snabba resultat

Om du letar efter en annan anledning att anta en PPC-kampanj är tiden det tar att leverera resultat fantastisk.

Eftersom annonser börjar visas för dina inriktade sökord så fort du lägger ett bud på det sökordet och har ett bra kvalitetsresultat, är det inte uteslutet att se mer trafik till din webbplats inom den första veckan efter att du startar din PPC-kampanj.

När det kommer till andra långsiktiga strategier, som SEO (sökmotoroptimering) eller e-postmarknadsföring, kan det ta några månader att verkligen skörda fördelarna – även om dessa fördelar är fantastiska och värda att vänta på.

Men om du letar efter reklamstrategier som ger snabba resultat är PPC strategin för dig. Se bara till att du granskar din PPC-kampanj ofta för att säkerställa att den fungerar korrekt. Du kan också kolla in vår felsäkra guide till PPC-revision.

3. Du kan enkelt spåra resultat

Att spåra resultat är en av de viktigaste delarna av alla kampanjer. Utan att kunna gräva i analysen av din kampanj vet du inte vilka element som fungerar och vilka element som misslyckas.

När du enkelt kan spåra resultaten av en annonskampanj blir det uppenbart vilka delar av din kampanj du behöver ändra för att få bättre resultat.

Till exempel är A/B-tester ett utmärkt sätt att spåra hur användare interagerar med dina sök- eller visningsannonser. Du bestämmer dig helt enkelt för en variabel att testa och gör två identiska annonser, förutom den variabeln.

Låt oss säga att för en annons använder du ett foto av en person som bär kläderna du försöker sälja, och på en annan annons har du kläderna hängande på en galge.

Med A/B-testning kan du enkelt kontrollera analyser för att se vilken annons som ger bättre resultat, och resultaten kan hjälpa dig att finjustera din annons för att säkerställa att den får så många klick som möjligt.

Mer allmänt kan du använda Google Ads för att spåra framgången för dina annonser i form av klick, omvandlingar och mer. Detta kan ge dig insikt om huruvida din målgrupp klickar på annonsen eller inte, om du behöver rikta in dig bättre eller om du bör ändra formuleringen i din annons.

Resultatspårning är ovärderlig, och det faktum att PPC-kampanjer låter dig göra det enkelt är en stor fördel.

4. Det är hyperriktat

Den fjärde fördelen med PPC-annonser är att de är hyperriktade.

Många marknadsföringstaktiker låter dig använda inriktning för att nå dina mest kvalificerade kunder, och PPC-marknadsföring är inget undantag. Faktum är att PPC är en av de mest riktade strategierna som finns.

Med dina annonser kan du rikta in din specifika målgrupp med specifikt innehåll som är mest värdefullt för dem.

Här är några sätt som Google Ads låter dig rikta in dig på din målgrupp:

  1. Demografi: Ett av de bästa sätten att rikta in sig på dina kunder, den demografiska målgruppsinriktningen gör att du kan visa annonser baserat på en användares plats, kön, plats och till och med vilken typ av enhet de använder för att söka.
  2. Inriktning på marknaden: Inriktning på marknaden är ett av de mest effektiva sätten att rikta in sig på din målgrupp. Det beror på att det låter dig nå kunder som har letat efter produkter och tjänster som din butik erbjuder. Detta gör att du kan ha ett försprång i förhållande till dina konkurrenter eftersom dina annonser visas – nästan intuitivt – för kunder som är mest intresserade av dina produkter. Dina annonser kan visas för användare som tidigare har köpt något från din webbplats, eller användare som är intresserade av det du säljer.
  3. Anpassad målgrupp: När du ställer in en anpassad målgrupp i Google Ads kan du välja ord, fraser och sökord som är starkt kopplade till dem som med största sannolikhet kommer att göra ett köp på din webbplats. För att inte tala om, du kan också lägga till webbadresser till webbadresser, webbadresser till YouTube-innehåll och mer för att finjustera din inriktning ännu mer.
  4. Remarketing: En av de mest fördelaktiga PPC-strategierna där ute, remarketing gör att du i princip kan åter visa dina annonser till användare som har klickat på dina annonser tidigare. Remarketingannonser är extremt fördelaktiga eftersom de håller ditt företag och dina produkter högst upp i kundernas sinnen – särskilt de som var nära att göra ett köp tidigare.
  5. Liknande målgrupper: För att ta din PPC-kampanj ett steg längre kan du också rikta in dig på liknande målgrupper som de du riktar in dig på med din remarketingkampanj. Om den övergripande demografin för din remarketinglista till exempel är 30-åriga kvinnor och avsikten är att köpa hudmjukgörande lotion, kan du även visa den här annonsen för andra kvinnor i 30-årsåldern – oavsett om de har sökt för din produkt. Deras liknande intressen och demografi utlöser annonsen när du riktar in dig på det här sättet.
  6. Innehållssökord: Om du riktar in specifika sökord i innehållet i din annons kan din annons visas för användare som söker efter den nyckeltermen. Det fina med inriktning med sökord är att du kan ändra dem för att spegla säsongen, semestern etc. Du kan också skapa de nyckelord du använder för att rikta in dig på en specifik demografisk eller sökavsikt.

5. Det handmatar konsumenter ett enkelt sätt att konvertera

Med PPC-annonser är det som att handmata dina kunder på ett enkelt sätt att köpa en av dina produkter. Det beror på att efter att en användare klickar på en av dina annonser får de en målsida.

En målsida innehåller ett element som lockar användare att ta nästa steg i köpprocessen, oavsett om det är att ge dig sin e-postadress eller till och med göra ett köp.

Några exempel på målsidor skulle vara en sida med ett kontaktformulär på, en sida med ett offertformulär eller till och med en sida där en användare helt enkelt kan klicka på "köp nu."

Oavsett hur din målsida är konfigurerad är det, det första stället en användare kommer till efter att ha klickat på din sökannons – vilket skapar den perfekta möjligheten att handmata din publik på ett enkelt sätt att köpa din produkt.

6. Det ökar intäkterna

Sökmotorannonsering kan också öka dina intäkter på grund av den ökade kvalificerade trafiken som dessa annonser ger till din webbplats. Detta gör att du kan se en enorm intäktsökning för ditt företag – och det snabbt.

Så fort du vinner ett bud på en annons i din bransch är dessa annonser live – vilket innebär att de kan visas för användare som söker efter det sökord som du väljer att rikta in dig på.

PPC-annonser ser till att du tar upp värdefulla fastigheter överst på en resultatsida, vilket hjälper dig att få mer trafik till din webbplats.

Faktum är att i genomsnitt går 40 % av klicken till de tre bästa betalda annonserna som visas på sökmotorernas resultatsidor. Det betyder att annonsklick står för nästan hälften av de klick som görs på den första sidan med resultat.

 

Med PPC-hanteringstjänster får du professionell hantering av din PPC-strategi och kampanjer mot en bestämd avgift. Denna hantering kan innefatta strategiutveckling, budhantering, annonstext och mer.

Leveranser för PPC-tjänster beror på tjänsteleverantören, såväl som den valda planen. I de flesta fall inkluderar PPC-hanteringstjänster annonsering på Google och Bing, såväl som sökordsinriktning, budhantering och rutinrapportering.

I genomsnitt kommer små till medelstora företag att spendera 15.000 kr till 20.000 kr per månad på PPC. Kostnaderna inkluderar annonsutgifter och kostnaden för förvaltningstjänster. Byråer tar ofta betalt för PPC-kampanjhanteringstjänster som en procentandel av annonsutgifterna men kan också ta ut en fast avgift.

Sökmotorannonsering är en pågående process – det är inte bara en "ställ in det och glöm det"-strategi som tar fart över tiden, utan det kräver ständiga justeringar för att se de bästa resultaten.

Om du är en företagsägare som lägger ner sin tid på att skriva checkar, beställa inventarier och hantera ett företag, är det osannolikt att du har tid att köra PPC-kampanjer.

Det är där byråer kommer in. Att anlita en PPC-byrå för att hantera din kampanj är ett av de smartaste affärsdragen du kan göra eftersom du förmodligen inte kommer att ha all den tid som krävs för att ägna dig åt att vårda din PPC-kampanj.

Kolla in några extra fördelar med att anlita en PPC-tjänstebyrå nedan.

Hoppa över att utbilda någon att vara läskunnig i allt som rör PPC

Är du en PPC-expert? Om du aldrig har studerat PPC förut finns det mycket att täcka. Om du vill att en kampanj ska bli framgångsrik är det viktigt att bli extremt kunnig om PPC, hur det fungerar och de olika strategierna som är en del av en kampanj.

Om du aldrig har studerat PPC-marknadsföring tidigare är det en svår bedrift att utföra - speciellt när du driver ett eget företag.

Ett annat alternativ är att utbilda någon i ditt team för att vara läskunnig i allt som rör PPC - men det här är inte det bästa alternativet heller om du inte vill ha en anställd.

När du anlitar en PPC-förvaltningsbyrå slipper du lära dig, eller utbilda någon i PPC, och du kan bara överlåta det till proffsen!

Det sparar tid

När du anlitar ett PPC-förvaltningsbolag sparar det dig massor av tid.

Kommer du ihåg hur vi nämnde att bli expert? Det tar tid, och om du eller en av dina anställda planerar att göra det kommer det att äta upp många timmar.

För att inte tala om, du måste konsekvent övervaka din PPC-kampanj och om du inte gör det kommer du sannolikt inte att se resultat.

Att checka in på en kampanj varje dag när du driver ett företag kan vara svårt arbete, så varför inte anlita någon som gör det åt dig?

Du får precis vad du är ute efter

Om du vill skapa PPC-annonser, rikta in dig på specifika sökord, rikta in dig på specifik demografi och starta en remarketingkampanj, kommer en byrå att förstå.

En PPC-tjänstebyrå kommer att kunna ge dig exakt vad du letar efter när det gäller en PPC-kampanj, och de kommer att se till att du ser resultat.

De är experterna

Proffs som arbetar på en PPC-hanteringbyrå är experter inom sitt område. Om de inte var det skulle de inte jobba på en byrå!

De har klockat tusentals timmars träning i sitt hantverk, och de känner verkligen till detaljerna i en framgångsrik, effektiv PPC-kampanj.

När det kommer till en strategi som enkelt kan förbättra ditt företags framgång, varför bråka? Anlita en expert för att göra jobbet åt dig!

chevron-down