E-handel - SEO Byrå

Sökmotoroptimering (SEO) för E-handel

E-handel konkurrerar på en tuff marknad och står inför unika SEO-utmaningar. De bästa SEO-tjänsterna för e-handel för ditt företag kommer att leverera anpassade, skalbara lösningar för att fånga konverterande trafik.

Nyckelord som driver konverteringar

Att rangordna sökord betyder ingenting om de inte driver konverteringstrafik. Sökordsforskningstjänster för e-handel balanserar kommersiell avsikt och villkor med låg konkurrens för att öka din ROI direkt ur porten.

Optimerade produktsidor

Optimering av produktsidor kan driva konverteringsklar trafik och förkorta resan från sökning till köp. Med stöd av specialiserad sökordsforskning maximerar du möjligheterna att öka försäljningen på din e-handel.

Garanterad länkbyggnad

Vår diversifierade länkstrategi för bakåtlänkar är människodriven och tekniskt aktiverad. Länkar från hänvisande domäner visar förtroende för både människor och sökmotorer. Garantin? Du betalar endast för de länkar vi förvärvar.

Diversifierade SEO-tjänster för e-handel

När du väljer en byrå endast för SEO drar du nytta av fokus, innovation och det koncentrerade värdet av en diversifierad och expanderande svit av SEO-tjänster för e-handel.

Vårt systematiska tillvägagångssätt för organisk sökmotoroptimering för e-handel är bevisat och repeterbart, men det betyder inte att det är en storlek som passar alla. Din kampanj kommer att byggas kring dina unika affärsmål med hjälp av de system och processer som vi har testat och förfinat över tid. Olika och flexibla SEO-tjänster för e-handel ger möjlighet att anpassa din kampanj och öka drivkraften för din ökning av sökmotorrankningen.

Nyckelordsrekommendationer för produktinformationssidor och produktlistningssidor kräver en unikt skalbar metod. Våra SEO-tjänster för onlinebutiker inkluderar specialiserade sökordsforskningstjänster att implementera på mallnivå på din e-handelsplattform.

Webbplatsarkitektur och tekniska problem som hämmar Googles indexering har en stor inverkan på organisk e-handelstrafik. Våra SEO-revisionstjänster avslöjar osynliga hinder mellan dig och potentiella kunder.

Användbart innehåll lockar produktnyfikna sökare och bygger den aktuella auktoriteten som driver synlighet i SERP:er. Olika SEO-innehållstjänster skalas för att möta dina behov - från produktbeskrivningar till bloggartiklar.

Eftersom produktsidor sällan tjänar bakåtlänkar kombinerar våra sökmotoroptimeringskampanjer informationsrikt SEO-innehåll med länkbyggande tjänster. Strategiska innehållslänkparningar lyfter fram din expertis och ökar sidrankningen.

Minska ditt beroende av cookies

Ligg före sekretessuppdateringar

Med ökande integritetsbegränsningar som tar en bit av cookies från tredje part kan du inte räkna med att någon annans data kommer att driva nya affärer eller återmarknadsföra till tidigare webbplatsbesökare.

Oavsett vilken av e-handelsplattformarna din onlinebutik använder - Shopify, Magento, WooCommerce, BigCommerce, eller WordPress - sökmotoroptimering är ett cookiefritt sätt att hitta din publik, tjäna deras förtroende och vinna deras köpbeslut.

Specialiserad SEO för din e-handelsbutik

Nya data från indikerar att 88% av konsumenterna börjar sin köpresa med en sökning online. Dessa köpare vill fatta ett välgrundat beslut och letar efter recensioner, jämförelser och annan information som kan hjälpa dem att köpa med förtroende.

Medan betalda sök- och displayannonser kommer att ge viss trafik till din webbplats, minskar annonsblockerare och annonsblindhet avkastningen på dina PPC utgifter, och så fort du slutar betala för annonser slutar det driva trafik. Å andra sidan, medan sökmotoroptimering kräver en investering i förväg, blir det allt effektivare med tiden och ger bättre konverterande kunder.

När köpare söker efter produktinformation, om din e-handel inte visas i sökmotorresultaten, förlorar du kunder till andra e-handelswebbplatser som har investerat i att optimera sina webbplatser med en SEO-byrå för e-handel.

Oavsett vilken av e-handelsplattformarna du använder kan en SEO-byrå för e-handel hjälpa dig att navigera i potentiella fallgropar som påverkar din e-handelswebbplats synlighet på sökresultatsidor, till exempel:

Slipad navigation
Filter är ett effektivt sätt att vägleda användarna till den information de letar efter. Men om din tekniska SEO inte är i ordning kan de generera något vi kallar "index bloat", vilket gör det svårt för sökmotorer att hitta och indexera dina viktiga sidor.

Strukturerad data
Potentiella köpare söker produktrecensioner för att grunda sina köpbeslut på. Strukturerad data är ett viktigt SEO-element på sidan (on-page) för att hjälpa sökmotorer att identifiera recensioner för dina produkter. Om de inte implementeras korrekt kommer dina produktsidor inte att sticka ut i konkurrenskraftiga sökresultat med kommersiell avsikt.

Intern länkarkitektur
Utan en omfattande intern länkstrategi kan stora e-handelswebbplatser uppleva Googlebot-genomsökningsproblem som gör det svårt att indexera sidor och bryta flödet av länkkapital, vilket är en kritisk rankningsfaktor.

Att arbeta med en SEO-byrå för e-handel kan ge enormt värde för ditt företag. Våra kunder upplever tydliga fördelar på marknaden genom att samarbeta med oss.

Kontakt med rätt kunder
Dina potentiella kunder kommer aldrig att veta att din onlinebutik finns utan en effektiv sökmotoroptimeringskampanj. De kan vara redo att köpa, men om din onlinebutik inte är optimerad för sökning hittar de inte dina produkter i sökresultaten. Toppjobbet för ett bra SEO-företag för e-handel är att se till att ditt företag lätt kan upptäckas för köpare.

Matchningsavsikt till din köpares resa
Dina potentiella kunder letar efter olika information i varje steg av sin köpresa. En omfattande SEO-kampanj optimerar för riktade sökord högst upp, i mitten och längst ner i din marknadsföringstratt för att hjälpa dig att bygga en hälsosam kundbas och hållbart öka intäkterna.

Hjälper dig att tävla på en tuff marknad
E-handelsutrymmet är trångt och nya konkurrenter kommer in på marknaden varje dag. När konsumenterna blir mer försiktiga med att söka efter det bästa värdet för sina kronor är söksynlighet avgörande för att bygga förtroende och vägleda dem till dina produkter.

Din årslånga SEO-strategi för e-handel är frontladdad med målsättning och ett aggressivt gransknings- och sökordsforskningsschema. Varje efterföljande SEO-aktivitet - från bakåtlänkningsstrategier till optimering av produktsidor - mappar systematiskt till en fokuserad uppsättning nyckelord som stöder dina mål.

Att gräva djupt i vad du behöver uppnå och kartlägga en anpassad SEO-strategi för e-handel till dina mål garanterar att alla dina kampanjresurser är inriktade på att generera ett specifikt resultat.

Exempelkalender för SEO-företagstjänster - 12 månaders kampanj

Varje kunds SEO-kampanj är skräddarsydd för deras specifika behov, men var och en följer den allmänna rytmen som beskrivs nedan.

1:a kvartalet

  • Strategisk målsättning
  • Sökordsforskning
  • Tekniska platsrevisioner
  • Analys av bakåtlänkar
  • Text optimering

2:a kvartalet

  • SEO-innehåll för att bygga aktuell auktoritet
  • Länk byggnad
  • Core Web Vital analys
  • On-page optimering
  • Löpande granskningar av webbplatsen

3:e kvartalet

  • Optimering av webbplatsarkitektur
  • Löpande länkbygge
  • Fortsatt innehållsoptimering
  • Analys av konverteringsfrekvens
  • Rekommendationer för utvalda utdrag

4:e kvartalet

  • Förnyad konkurrensanalys
  • EAT-rekommendationer
  • Fortsatt länk- och innehållsbyggande med relevanta sökord
  • Löpande webbplats övervakning
  • ROI-analys & årlig målbedömning

Driv organisk e-handelsförsäljning med en mätbar avkastning

Google Analytics E-handelsspårning

För företag vars POS (försäljningsställe) sitter direkt på deras webbplats ger Google Analytics (GA) e-handelsspårningsfunktion en omfattande översikt över data som genomsnittligt ordervärde, antal beställningar och betalningsmetod. Med GA-spårning av e-handel korrekt inställd kan vi korrelera försäljningsdata med din organiska trafikkanal.

Därifrån blir beräkningen av avkastningen på våra SEO-tjänster för e-handel en enkel beräkning av investerade kronor och ökade intäkter som tillskrivs organisk trafik. Vår anpassade rapporteringspanel ger tydliga insikter som enkelt kan översättas till intressenter i din organisation.

Google Analytics målspårning

Även om intäktsgenerering är ett övertygande mått att spåra, kan andra typer av konverteringar fungera som ledande indikatorer för framtida försäljning. Vår SEO-byrå för e-handel kan ställa in Google Analytics för att spåra viktiga händelser på din webbplats, till exempel e-postregistreringar, tillägg till önskelistor eller inlägg på sociala medier. Genom att övervaka mätvärden uppströms försäljningen kan du ansluta organiska trafikökningar till topp-of-funnel-möjligheter för att vårda nya kunder. Denna typ av spårning visar värdet av SEO för att framtidssäkra din intäktsgenerering.

Intäkter

En SEO-konsult för e-handel bör driva trafik direkt från sökning till köp genom att rikta in dig på dina mest lukrativa konverteringspunkter. Om du stöter på en SEO-byrå för e-handel som inte kan dra en rak linje från den budget du investerar till genererade intäkter, leta efter en annan partner.

Våra månatliga rapporter fokuserar på generering av intäkter och avkastningen på din SEO för att fira anmärkningsvärda vinster i din kampanj. Den dolda bonusen för att spåra intäkter? De möjligheter som dessa rapporter avslöjar för ännu mer tillväxt.

Långsiktiga vinster från SEO för e-handel

Initiala ansträngningar i din kampanj kommer att fokusera på teknisk SEO och omfattande sökordsforskning för att informera aktiviteter med hög effekt som genererar omedelbar dragkraft för ditt e-handelsföretag.

När din kampanj fortskrider kommer samma sökordsforskning att driva ytterligare SEO-aktiviteter - som innehållsskapande och länkbyggnad - som bygger aktuell auktoritet. För ett företag som vill framtidssäkra intäktsgenerering är aktuell auktoritet gåvan som bara fortsätter att ge - vilket skapar vinster som förvärras över tiden.

Medan SEO-tjänster för e-handel kostar mer i förväg än betald reklam, kommer ditt företag att fortsätta att dra nytta av sökmotoroptimering på lång sikt.

Ring oss eller skriv till oss. Vi ser till att som betrodd SEO byrå tillsammans hitta bästa strategin för din sökmotoroptimering.

Artiklar

En samling av nyttiga artiklar kring SEO av en riktig SEO byrå.
Visa alla
28 oktober 2022
Sökmotoroptimering guide 2022 till hur du lyckas med SEO

Om du söker efter information och tips på hur du lyckas med sökmotoroptimering (SEO) år 2022 så har du kommit rätt. Det görs drygt 98 000 sökningar på Google för varje sekund som går. I december 2021 så fanns det över 1,9 miljarder publicerade webbplatser på internet och samtidigt så i januari 2022 fanns det drygt 5,1 miljarder internetanvändare, […]

Läs mer →
18 oktober 2022
Lokal SEO för nybörjare: Komma igång

Behöver du verkligen lokal SEO för ditt företag? Ta reda på vem som gynnas och varför lokal sökning är en integrerad del av din marknadsföringsstrategi. En av de första frågorna många företag har om lokal SEO är: Behöver jag verkligen det? Och jag förstår det. Du är upptagen – din tid, budget och energi är […]

Läs mer →
5 oktober 2022
Vad är H1-tagg? Och vad innebär den för dina läsare och SEO?

En av de viktigaste optimeringar on-page är att du skriver och hur du skriver H1-rubriken. Innehållet på din sida ska självklart vara relevant för din rubrik tagg som med alla rubriker så ska den användas för att snabbt beskriva sidans innehåll. Du skriver rubriken helt enkelt kring din intention med innehållet. Ska det vara säljande […]

Läs mer →
20 september 2022
Vad är lokal SEO och varför lokal sökning är viktig

Vad är skillnaden mellan vanlig organisk och lokal SEO, och vad behöver du veta om det för din marknadsföringsstrategi? Lokal sökning är en integrerad del av alla SEO-strategier som riktar sig till kunder i en viss region, stad eller stadsdel. Enkelt uttryckt är lokal SEO där du fokuserar för att förbättra din ranking och synlighet […]

Läs mer →

Vad Seorush levererar för ditt e-handelsföretag

Högutbildat, dedikerat kampanjteam

Varje segrande teammedlem, från topp till botten och över alla avdelningar i företaget, är noggrant utbildad i vår bästa SEO-praxis. Varför? Genom att vara lika utrustade för att förstå kärnhyresgästerna i vår verksamhet garanterar vårt team dig en konsekvent högkvalitativ upplevelse, oavsett om du pratar med en kontoansvarig, vår ekonomiavdelning eller våra kraftfulla SEO-specialister.

Ditt kampanjteam består av en dedikerad podd av proffs. Den här strukturen garanterar att alla som arbetar med din kampanj förstår vad som är viktigt för dig så att de kan arbeta tillsammans för att uppnå dina mål.

Projektledare

Visuella aktivitetstavlor ger full insyn i kampanjprioriteringar, aktiviteter och leveransdatum. Du kommer alltid att vara uppdaterad med detaljerna om hur ditt team kommer att leverera dina mål.

Detaljerad rapportering

Lätt smältbar rapportering ger våra kunder möjlighet att grundligt förstå sina sökmotoroptimeringskampanjer för e-handel. Månatliga metriska genomgångar ger de samtalspunkter du behöver för att få dina intressenter att komma igång med din kampanj. Och 24/7 tillgång till anpassade instrumentpaneler ger full inblick i hur din SEO-strategi för e-handel fungerar när du vill checka in.

Total transparens

Medan andra SEO-företag kan dölja sin taktik med jargong och tvivelaktiga rapporteringstekniker, erbjuder vi kunderna oöverträffad transparens i våra kampanjstrategier. Du har tillgång till alla våra system och processer, så du kan vara säker på att allt vi gör för att öka din synlighet online är överordnat och något du kan vara stolt över.

Engagerad i utbildning

Få direkt tillgång till våra SEO-experters insikter om e-handel i vår kunskapsbas endast för kunder. Detta växande bibliotek med högkvalitativt innehåll guidar dig genom våra SEO-tjänster för e-handel, leveransbara detaljer och implementeringsinstruktioner direkt från SEO-specialisterna på vår byrå.

Gör en djupdykning i sökmotoroptimeringstaktik och strategier för e-handel i vår offentliga SEO-blogg, där vi drar tillbaka gardinen på sökmotoroptimeringens "hemligheter" och informerar våra SEO-strategier.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram