SEO för småföretag

Som ett litet företag kan det vara svårt att överträffa större företag med sina interna SEO-experter, stora resurser och enorma marknadsföringsbudgetar. Men med Seorush kan du göra det. Du får SEO designad just för dig, med avancerade tekniska SEO-strategier som hjälper dig att uppnå organiska sökresultat inom din budget.

Sökordsstrategi

Seorush väljer sökord med hög volym som passar in i sökavsikten för att matcha dina affärsmål. Detta gör det möjligt för dig att strategiskt fokusera din SEO-kampanj till den största valutan för pengarna.

Oöverträffad teknisk SEO

Seorush hjälper dig att utnyttja de 120+ optimeringsfaktorer som tar dig till sida 1 så att du kan slå ut och överträffa dina konkurrenter.

Länkbyggnad för småföretag

Genom att skaffa hyperriktade länkar till din webbplats hjälper Seorush dig att visa Google hur liten men mäktig du är. Du kommer att överträffa dessa tunga aktörer på nolltid.

google sokmotoroptimering Seorush AB

Dominera dina konkurrenter med processdriven SEO.

Framtida kunder vill hitta din webbplats. Med varje sökfråga anger de nyckelord relaterade till tjänsterna, produkterna och innehållet du har att dela. När du använder SEO för småföretag för att rikta in dig på dessa sökfrågor eller nyckelord, är det mer sannolikt att ditt företag visas för dessa potentiella kunder och kunder.

Istället för att få dem att jaga efter det, låt oss ge dem vad de vill ha. Seorush gör detta varje dag för alla typer av företag, stora som små, i praktiskt taget alla platser och branscher. Börja med en gratis SEO-konsultation för att påbörja din resa. Vi börjar med att ställa frågor till dig om ditt företag så att vi kan tillämpa strategiska nyckelaktiviteter för att optimera din webbplats. Vi är SEO-byrån för småföretag du behöver för att nå dina uppsatta mål.

Oavsett om du är en liten e-handelsbutik eller ett lokalt företag, gäller det att få din produkt framför människor som aktivt letar efter det du erbjuder och det mest pålitliga sättet att säkerställa ett stabilt inflöde av intäkter varje månad. Men med ökande SEO-konkurrens i nästan alla branscher är det en allt svårare utmaning att nå topplaceringarna för de mest eftertraktade sökorden.

Lyckligtvis, när det gäller SEO för småföretag, är sund praxis och uthållighet allt som krävs för att konkurrera även med stora företag. Det är därför vi på Seorush har utvecklat fullständigt säker marknadsföring av sökmotorer för småföretag som garanterat ger resultat.

Så kan vi hjälpa dig med din SEO för småföretag.

På-sidan SEO är en viktig del av alla SEO-strategier ibland så kallas det (On-Page) som kommer från engelskan. Oavsett om du vill synas i Google-sökningar (eller sökresultat på andra sökmotorer, som Bing eller Yahoo!), måste du optimera din webbplats för På-sidan SEO.

Som bakgrund hänvisar På-sidan SEO till att utföra SEO på din webbplats.

Det betyder att du fokuserar på faktorer som innehåll, hastighet och design på dina webbsidor. Nedanför kan du läsa mer om faktorerna.

När du försöker överträffa stora företag på Google står du inför en kamp i uppförsbacke. Du måste inte bara konkurrera med webbplatser som ibland har funnits i decennier, utan måste också stå emot interna SEO-experter och massiva marknadsföringsbudgetar som aldrig tar slut.

Lyckligtvis, med de avancerade SEO-strategier för småföretag som används av Seorush, kan du hålla dig själv även på de mest konkurrensutsatta marknaderna, skapa ditt eget utrymme för de mest konkurrenskraftiga sökorden och hitta mindre kända fickor med hungriga kunder som andra inte har upptäckt ännu.

Först och främst kommer vi att ta oss tid att utföra en grundlig sökordsundersökning, analysera landskapet på din marknad och leta efter de bästa möjligheterna som erbjuder den största potentiella avkastningen. Vi tittar på en rad faktorer, inklusive trafikvolym, konkurrensnivåer, såväl som målgruppsmatchning, för att säkerställa att de sökord vi eftersträvar är de som dina kunder faktiskt använder.

En SEO-konsult för småföretag bestämmer strategier som kan vara mest fördelaktiga för ett företag när man har en begränsad budget. SEO-konsulten förlitar sig på taktik som kommer att hjälpa till att identifiera de största möjligheterna för att förbättra en webbplats och placera den före de bästa konkurrenterna i en nisch.

Oavsett hur överbelastad din marknad kan se ut, säkerställer vår grundliga analys att vi hittar sätt att gå före andra och placerar din webbplats i en utmärkt position för att ranka även de mest konkurrenskraftiga sökorden. Slutligen kommer vi att använda spetsteknologi och våra bästa SEO-experter för småföretag för att skapa en bakåtlänksstrategi som kommer att få din webbplats på Googles radar på nolltid, att driva den i rankingen och få din webbplats till toppsidan.

Våra bakåtlänkar kommer från webbplatser med hög auktoritet som inte bara är etablerade utan också relevanta i din bransch, vilket fungerar som en stark SEO-signal till Google om att din webbplats är värd att rankas. För att säkerställa att stegen ovan är framgångsrika kommer vi också att spåra varje aspekt av din kampanj och övervaka resultatet. Vår grundliga process hjälper oss att fokusera på de mest lovande sökorden och rankningsmöjligheterna, vilket ger dig förutsägbara och stabila resultat som du kan räkna med månad efter månad.

SEO för mindre företag kan skilja sig betydligt från andra typer av SEO, eftersom dessa typer av företag vanligtvis behöver maximera sin tid och ansträngningar för att få största möjliga avkastning på investeringen.

På grund av det tar Seorush ett grundligt tillvägagångssätt för att förstå dina köparpersonligheter och letar efter avsiktsindikatorer som är oerhört hjälpsamma när du väljer vilka sökordsteman du ska jaga.

Endast genom att förstå vem din målgrupp är kan du fatta välgrundade beslut om vilka typer av sökord de sannolikt kommer att söka efter och vad de kan leta efter på webben. Även om många sökord har en stor sökvolym, kommer åtminstone en del av dem förmodligen inte att vara särskilt lönsamma, eftersom publiken som vanligtvis söker efter det svaret sannolikt inte är intresserad av att köpa.

Därför, innan vi ens börjar implementera en SEO-strategi, sätter vi oss först ner och lär känna de kunder du har att göra med i din verksamhet. Vi kommer också att utföra vår egen forskning och använda vår tidigare erfarenhet för att avgöra hur din publik sannolikt kommer att bete sig när de använder Google.

Det viktigaste skälet till detta grundliga tillvägagångssätt är att det ger oss en tydlig bild av vem personen är på andra sidan skärmen och vad de med största sannolikhet kommer att leta efter under sin sökning.

Denna process kommer också att ge oss insikter i de olika typer av sökningar som de sannolikt utför. Vissa kan vara rent informativa, medan andra är mycket mer benägna att vara transaktionella och sökas av personer som är redo att köpa just nu.

När vi väl har en god förståelse för vem din målgrupp är kan vi använda den informationen för att välja sökordsteman som används av dina potentiella kunder för att hitta företag som de vill köpa från.

På så sätt har alla ansträngningar som vi lägger ner för att få din webbplats rankad bästa möjliga chans att löna sig, eftersom trafiken som du så småningom kommer att få kommer att befinna sig i det stadiet att de vill köpa och kommer att resultera i resultat som du vill ha.

Vi utformar sökordsstrategier skräddarsydda för ditt företag, optimerar din webbplats så att du inte bara rankas högt på sökmotorerna, utan får den trafik av hög kvalitet som är avgörande för konverteringar.

Även om det inte är en hård regel, kommer de flesta småföretag att vara lokalt orienterade, vilket innebär att den stora majoriteten av deras målgrupp kommer att finnas runt en stad eller ett större stadsområde.

Om du har lokala kunder bör dina SEO-ansträngningar också kretsa kring lokala sökord.

Många oerfarna företag är snabba med att avfärda lokala sökord på grund av deras jämförelsevis låga sökvolym, och tror att det är bättre att använda bredare termer som sannolikt leder till mer trafik. Problemet med det tillvägagångssättet är att även om de bredare termerna kan leverera mer trafik, kanske det inte alls är relevant för ditt företag, särskilt om du erbjuder lokala tjänster.

Om någon söker efter ”familjerätt” kan det tyckas passa bra för en advokatbyrå, men det finns nästan ingen chans för personer som söker efter det att bli kunder, eftersom sökningen kan komma från var som helst i världen och kan användas i rent informationssyfte.

Samtidigt, om du riktar in dig på hyperspecifika sökord som ”familjerätt nära mig” eller ”familjerätt Lund”, kommer du att få dina tjänster framför människor som letar efter en specifik lösning som du erbjuder, på en mycket specifik plats.

Visst, lokal SEO kan ha mycket lägre sökvolymsiffror, ibland till en punkt där det bara finns några dussin sökningar per månad. Men om dessa några dussin personer är redo att köpa det du kan erbjuda och kommer att välja ett av de bästa resultaten på första sidan, kan du upptäcka att ett sådant hyperriktat sökord blir en av dina bästa källor till potentiella kunder varje månad.

Har du någonsin undrat: ”Behöver jag verkligen SEO för mitt lilla företag? Räcker inte Google och Facebook-annonser?”

Det upplevda värdet av annonsering på Facebook och Google är enkelt: möjligheten att driva snabba, påtagliga kronor och ören genom att skräddarsy annonser för att rikta sig till specifika målgrupper. Men det ligger mer bakom betalda förvärv än vad man kan se.

Här är de fem största styrkorna med digitala annonser när det gäller marknadsföring av ditt lokala företag:

  • Synlighet. Betald sökning tar upp mycket synlighet högst upp på Googles resultatsidor. Med någonstans mellan två till fyra annonser på stationära datorer och en till tre annonser på mobila enheter kommer en användare nästan alltid att se Google-annonser, även om de rullar förbi dem.
  • Inriktning. PPC erbjuder ett laserriktat sätt att komma inför potentiella kunder. Annonser kan optimeras baserat på inriktningssökord, tid, datum, geografi, språk, enhet och demografi för tidigare besökare.
  • Fart. Det är självförklarande – Google Ads kan skapas på några minuter och justeras dagligen. Det finns inget snabbare sätt att göra ditt företag synligt på sökning än att betala per klick för annonser.
  • Marknadsföringsintelligens. Sedan den senaste Safesearch-uppdateringen har Google dolt stora mängder sökordsdata från organisk söktrafik. En av fördelarna med PPC är att det inte finns någon sådan begränsning.
  • A/B-testning. Med hjälp av Google AdWords kan småföretag enkelt testa annonser, målsidor och uppmaningsknappar för att avgöra vilka strategier som ger bäst resultat och ger högst avkastning på investeringen.

Samtidigt, precis under dessa annonser, ligger Googles naturliga, organiska sökresultat, härledda via en ständigt föränderlig algoritm som syftar till att ge sökare bästa möjliga resultat för hans/hennes sökning. Utvecklingen av organisk sökning som marknadsföringskanal skedde för nästan 20 år sedan, när marknadsförare först upptäckte att Googles algoritm och den stora räckvidden för dess sökmotor visade sig erbjuda en hållbar möjlighet för företag att driva trafik av hög kvalitet till sin webbplats.

Här är de fem största fördelarna med att engagera sig i SEO för en webbplats för småföretag:

  • Trovärdighet. Att ranka bra i organisk sökning skapar en upplevd trovärdighet hos publiken som letar efter dina tjänster. Faktum är att en nyligen genomförd studie visade att 85 % av alla klick på Google inte sker på betalda annonser, utan deras organiska icke-betalda motsvarigheter nedan. Varför? Eftersom organiska resultat förmedlar trovärdighet och annonser är annonser.
  • Kostnadseffektiv. I genomsnitt är kostnaden per klick (CPC) för organisk trafik betydligt lägre än betald trafik, eftersom organiska besök är gratis när webbplatsen har optimerats istället för att betala för varje besökare på din webbplats (som är fallet med annonser).
  • Bättre ROI. Organisk trafik erbjuder betydligt högre ROI än PPC och någon annan form av betald media. För lokala företag som använder en försäljningsprocess kan verktyg som Call Rails samtalsspårning och Google Analytics målspårning hjälpa till att effektivt spåra ROI.
  • Hållbarhet. Till skillnad från betald trafik går inte organisk trafik förlorad i det ögonblick du slutar betala. Som sådan, att investera i ett litet företag SEO-företag för dina SEO-behov är en långsiktig lek som kan hjälpa till att upprätthålla ett företag under tider av fest eller svält.
  • Konkurrensfördel. Hur lång tid tar SEO för småföretag? Någonstans mellan 4-6 månader för ett lokalt företag som vill komma på kartan. Men när en sajt väl har etablerat sig inom organiska resultat kommer konkurrenterna att ha svårt att övervinna, vilket innebär en strategisk fördel för företag som prioriterar marknadsföring via sökmotorer för småföretag nu.

Så vilka är de viktigaste fördelarna med en kostnads-nyttoanalys av PPC kontra SEO för småföretagare? Klicka på nästa flik för att läsa fler tips om ROI för att skapa en SEO-strategi för småföretagare.

SEO för små företag skiljer sig från de flesta andra marknadsföringsmetoder eftersom det kan vara svårare att förutsäga exakta resultat eller att till och med beräkna den exakta avkastningen på investeringen att förvänta sig i olika kampanjer.

På grund av det kan företagare vara tveksamma till att anlita en SEO-byrå för småföretag, eftersom de utan att förstå vilken typ av resultat de kan förvänta sig, vanligtvis väljer mer ”enkla” marknadsföringsmetoder. Men utan SEO-hjälp för småföretagare är det mycket mer utmanande att etablera sig online. Betald annonsering kan vara effektivt, men det tar tid för kampanjer att bli lönsamma, vilket innebär att de kräver betydande investeringar i förväg. Och sanningen är att SEO faktiskt kan mätas i termer av en påtaglig avkastning, särskilt om du arbetar med ett erfaret SEO-företag för småföretag som kan hjälpa dig att fastställa realistiska mål och spåra dina framsteg.

Att spåra trafiken som kommer till din webbplats och identifiera vilka sökord som bidrar mest hjälper dig att förstå exakt hur mycket exponering du får, och även direkt jämföra den trafiken med andra marknadsföringsstrategier du använder.

Förutom att hålla reda på trafikökningen kan du också titta på hur dina besökare från organiska sök beter sig, spåra aktivitet på din webbplats som besökta sidor eller prenumerationer på nyhetsbrev.

Du kan till och med titta på dina besökares beteende och beräkna hur mycket var och en är värd, i genomsnitt, och så småningom komma fram till ett specifikt antal av hur mycket varje krona investerad i SEO har genererat.

Och eftersom SEO har en ackumulerande effekt som ökar trafiken med tiden, kommer din ROI för SEO bara att öka.

Så även om det kan ta ett par månader att börja generera resultat med SEO, när du väl börjar ranka för relevanta sökord, kommer du sannolikt att upptäcka att det kommer att bli din mest lönsamma strategi.

Och det tar inte ens hänsyn till potentialen för att öka ditt varumärkesmedvetenhet, positionera ditt småföretag som en pålitlig leverantör av tjänster och produkter, såväl som förmågan att utnyttja din webbplats auktoritet när du ger dig ut på nya marknader.

Ta kontakt med oss.

Vi vill arbeta med människor som vet att djärv handling innebär framsteg i människors liv.

Våra kunder tror på att använda data för att organisera och utföra sitt arbete. De förstår kraften i kreativitet för att skapa berättelser och inspirera människor. De vet att deras publik är central för deras framgång. Och de är säkra på att veta att vi är i detta tillsammans, som partners.