E-handel SEO är en mångfacetterad process, vilket är anledningen till att våra SEO-tjänster för e-handel flera olika strategier som tillsammans resulterar i resultat som efterfrågas.
Inuti våra SEO-tjänster för e-handel
När du börjar sälja online med webbmarknadsföring vill du vara säker på att du leder rätt typ av kunder till din webbplats. Du kan åstadkomma detta genom att se till att du har rätt typ av innehåll som innehåller rätt sökord.
Sökmotorer förlitar sig på att matcha termerna som folk söker efter med termerna som finns på din webbplats, vilket innebär att SEO för en e-handelswebbplats innehåller informativ, beskrivande text.
Om du har orden på din webbplats som shoppare skriver in i en sökmotor har du större chans att bli hittad.
Faktum är att mer än 50 procent av användarna hittar ett nytt företag eller en ny produkt efter en sökning.
Det är dock utmanande att ta reda på vilka ord du ska lägga till på din webbplats, och för det andra, hur du ser till att du har plats för alla de olika fraser du behöver. För att starta e-handelsprocessen för sökmotoroptimering bör du veta vilka sökord eller fraser du vill rikta in dig på.
Så här startar vi vår e-handels-SEO-process för våra kunder, och vad du kan förvänta dig när du arbetar med vårt interna team av e-handels-SEO-experter.
1. Sökordsidentifiering
Innan vi gör några ändringar på din webbplats gör vi först efterforskningar för att identifiera de ord och fraser du behöver inkludera i ditt innehåll. Dessa kallas nyckelord eller nyckelfraser.
Genom att använda verktyg för sökordsanalys, fråga dina kunder hur de beskriver dina produkter eller arbeta med dig för att hitta de sökord som du redan vet är framgångsrika, kommer vi att ta reda på hur du ska beskriva din butik eller dina produkter för att rankas högt i sökningar.
Nyckelord hänför sig oftast till dina produkter eller din butiks centrala tema. Om du till exempel säljer miljövänliga husdjursprodukter kan du rikta in dig på sökord som är relaterade till det temat eller fokuset. Några exempel inkluderar "miljövänliga husdjursprodukter", "miljövänliga hundleksaker" och "miljövänlig hundsele."
Ditt företags unika funktioner kan också förbättra andra aspekter av din e-handels SEO. Om du till exempel investerar i innehållsmarknadsföring kan du skapa blogginlägg som diskuterar skadliga produkter i hundmat. För den typen av inlägg kan du rikta in dig på sökordet "dåliga ingredienser i hundmat".
Sökordsidentifiering är en kritisk del av våra SEO-tjänster för e-handel eftersom den skapar en effektiv strategi för ditt företag.
2. Implementering av nyckelord
Nästa steg i vår process är att implementera dessa värdefulla, relevanta sökord på din webbplats.
Våra SEO-experter för e-handel använder dessa sökord på flera ställen, inklusive:
- Sidtitlar
- Metabeskrivningar
- Produktbeskrivningar
- Bild alt text
- Och mer
Detta steg är viktigt för en SEO-strategi för e-handel. Utan att optimera din webbplats för dessa relevanta sökord är det svårt för sökmotorer – och till och med användare – att se att din webbplats är relevant för en sökfråga.
Även om du kan göra din egen copywriting för att implementera dessa rekommenderade sökord, är en fördel med att samarbeta med en fullservicebyrå för digital marknadsföring, som Seorush, där vi erbjuder SEO-copywriting-tjänster – notera att viss copywriting kommer med våra SEO-paket för e-handel.
Om du bestämmer dig för att investera i våra copywriting-tjänster för e-handel SEO, har vi ett talangfullt team av copywriters som är specialiserade på flera områden, från tillverkning till detaljhandel till fordon. Med deras expertis producerar vi innehåll som inte bara är välskrivet utan också är i nivå med ditt varumärke.
3. Produktsideoptimering
Varje sida på din webbplats behöver optimeras för sökmotorer.
När det kommer till e-handelsbutiker är det svårt att hitta något viktigare att optimera än produktsidor. Produktsidor är extremt betydelsefulla eftersom de med största sannolikhet kommer att rankas för mycket specifika sökfraser, även kända som "long-tail-sökord".
Om du säljer hundben av gummi i grönt, kommer du förmodligen inte att ha sökordet med lång svans, "grönt hundben i gummi", på din hemsida. I stället skulle din SEO-strategi för e-handel fokusera på att optimera produktsidor för dessa lämpliga långa sökord.
För att säkerställa att dina produktsidor får en hög ranking i sökresultaten ser vi till att varje sida har en titel, samt ett eller två sökordsrika textstycken som beskriver artikeln. Det är också en bra idé att inkludera modellnumret (om det finns ett) så att du också dyker upp i sökningar efter det.
Dina produktsidor bör också innehålla bilder på de varor du säljer.
Bilder ger värde för användare och sökmotorer. För användarna ger dina bilder perspektiv på din produkt, från dess storlek till dess färg till dess användningsområden. För sökmotorer ger dina bilder insikt i sammanhanget för din produktsida.
Det är dock viktigt att notera att det är viktigt att optimera bilder för sökmotorer. Google, såväl som Bing, Yahoo och andra sökmotorer, kan inte "läsa" bilder. De förlitar sig på bildfilnamnet, bildens alt-text och närliggande innehåll för att förstå bilder.
Det är därför vårt dedikerade team optimerar dina bilder för SEO.
Dessutom granskar vi varje sida på din webbplats på djupet för att säkerställa att du riktar in dig på long-tail-sökord och att du inte missar viktiga SEO-element som titeltaggar. Resultatet är en produktsida som är redo att konvertera konsumenter.
4. Navigationsoptimering
SEO för e-handelssajter inkluderar också att göra din webbplats användarvänlig. Du behöver en webbplats som är lätt att navigera, även om du har en mängd olika produkter. Vi ser till att allt har lämpliga sektioner eller kategorier, och att det finns en länk till varje toppnivåsida någonstans i din meny.
Det är också viktigt att din navigering är lätt att använda och förstå.
Om inte kan du upptäcka att användare blir förvirrade och lämnar din webbplats nästan så fort de kommer. Varför stanna om de inte hittar vad de vill ha? Denna snabba avgång - även kallad "bounce" - kan leda till en högre avvisningsfrekvens.
Höga avvisningsfrekvenser talar om för sökmotorer att din webbplats inte är lika relevant för de söktermer den rankas för – vilket är anledningen till att en hög avvisningsfrekvens kan leda till att din ranking sjunker. Det är därför webbdesign, såväl som utformningen av dina målsidor, är ett absolut nödvändigt inslag i e-handel SEO.
Ett av de bästa sätten vi har hittat för att förbättra SEO för e-handel är att använda brödsmulornavigering.
Brödsmulor är små länkar som visas högst upp på en meny, kategori eller produktsida. Liksom historien om Hansel och Gretel, leder ett spår av brödsmulor på en webbplats dig tillbaka till där du var tidigare.
Våra prisbelönta webbdesigners kommer att använda denna metod för att lägga till länkar och nyckelord till dina sidor och maximera användbarheten av dina webbplatser för användarna. För maximala resultat i din webbplats användbarhet erbjuder vi testtjänster för användarupplevelse.
5. Skapande av innehåll
Eftersom det är svårt att konkurrera online är ett av de bästa sätten du kan både lägga till SEO-värde och locka kunder på att skapa originalinnehåll för din e-handelsbutik. Innehåll kan komma i form av en blogg, artiklar, pressmeddelanden och till och med e-böcker.
En strategi för innehållsmarknadsföring har två syften: ett, att ge sökmotorer ännu mer innehåll att genomsöka efter nyckelord och fraser, och två, att berätta för dina potentiella kunder att du är kunnig och pålitlig.
Det bästa är att innehållsmarknadsföring kan fördubbla din webbplats konverteringsfrekvens. Varför? Med unikt och informativt innehåll erbjuder du värde till användarna, antingen genom att svara på deras frågor eller erbjuda dem vägledning.
Mer än 60 procent av användarna föredrar företag som skapar anpassat innehåll, vilket kan skilja din e-handelsbutik från andra i din bransch. Det är därför företag som använder innehållsmarknadsföring mer än fyrdubblar sina konverteringar jämfört med företag som inte gör det.
För innehållsmarknadsföring väljer de flesta e-handelswebbplatser att skapa en blogg. Bloggar finns i många former och storlekar och kan ha ett inlägg i månaden eller flera inlägg om dagen. För din webbutik kanske du tycker att det är lättast att fokusera på ett eller två inlägg i veckan.
Du kan skriva om allt som dina kunder tycker är relevant, som trender i din bransch eller nya produkter. Om du säljer tillbehör till husdjur kan du till och med genomföra en tävling för att hitta det sötaste husdjuret bland dina shoppare.
Ytterligare innehåll kan inkludera:
- Videor för instruktioner om produktunderhåll eller användning
- Infografik om ämnen relaterade till dina produkter eller bransch
- Artiklar om branschämnen du är kunnig inom
Med ett talangfullt team av skribenter, såväl som ett kreativt team av internetmarknadsförare, bygger Seorush innovativa innehållsmarknadsföringsstrategier som en del av våra SEO-tjänster för e-handel – våra SEO-paket för e-handel inkluderar kvartalsvis innehåll.
Vilken form detta innehåll har är upp till dig, och vi kommer att arbeta tillsammans för att bestämma vilken typ av innehåll som är bäst för din webbplats, och sedan skapa det åt dig och implementera det på din webbplats. SEO för e-handelssajter inkluderar alla dessa faktorer och mer för att din webbplats ska rankas så högt som möjligt.
Varför välja Seorush för SEO-tjänster för e-handel?
Seorush är inte din typiska SEO-konsult för e-handel.
Vi är ett fullserviceföretag för digital marknadsföring som brinner för det vi gör – och det visar sig i våra partnerskap med blomstrande e-handelsföretag från olika branscher.
Vill du veta mer om varför Seorush är det bästa valet för SEO-tjänster för e-handel?
Decenium av erfarenhet
Med mer än 12 års erfarenhet erbjuder Seorush ditt företag oöverträffad expertis. Vår erfarenhet ger även ditt team förtroende. Vi har anpassat oss till de snabba förändringarna i branschen, för att säkerställa att våra kunder ser de bästa resultaten, från ökade intäkter till förbättrade rankningar.
Maximal transparens
Ett centralt Seorush-värde är transparens. Det är därför vi publicerar våra priser online. Det är ett tillvägagångssätt som skiljer sig oerhört från andra SEO-byråer för e-handel.
Personliga SEO-tjänster för e-handel
För bästa resultat fokuserar vi på skräddarsydda strategier. Det är därför våra SEO-experter för e-handel investerar tid för att lära sig om ditt företag, din bransch och din produktlinje. Vi arbetar också med att erbjuda en dedikerad och praktisk kundförvaltare som känner ditt team och ditt företag.
Det ger inte bara en personlig upplevelse utan också en kraftfull SEO-strategi för e-handel.
Mer än 1,6 miljarder i verkliga resultat
Med våra prestationsdrivna strategier och envishet för att skapa resultat har vi genererat mer än 1,6 miljarder i intäkter för våra kunder senaste 5 åren.
För våra kunder, såväl som vårt team, är detta verkliga resultat. Med mer intäkter från produktorder kan ditt företag uppnå sina mål. Oavsett om du vill utöka din verksamhet, bygga din produktlinje eller utöka ditt team kan vi hjälpa dig.
Varför behöver e-handelsföretag SEO?
SEO erbjuder flera fördelar för företag i många branscher - och det är särskilt viktigt för e-handelsföretag.
Med e-handel SEO kan du nå fler kvalificerade leads. Det är dessa kunder som mest sannolikt kommer att köpa din produkt, vilket leder till mer försäljning och intäkter för ditt företag. SEO hjälper dig att nå denna grupp av kunder genom att optimera din webbplats för de sökord de använder.
Dessa sökord relaterar ofta till din butik och dina produkter.
Om du till exempel säljer broderade katthalsband är det vettigt att folks sökningar innehåller dessa fraser. Det är därför din SEO-strategi för e-handel troligen skulle rikta in sig på sökord som "broderade katthalsband" eller "graverade katthalsband".
Det här är nyckelord som är relevanta för ditt företag, såväl som din målgrupp.
SEO-förmåner för e-handel
E-handel SEO förbinder dig med värdefulla kunder
Dina potentiella kunder är redo att lämna över sina surt förvärvade pengar – men utan SEO kanske de aldrig ens vet att din butik finns. Våra SEO-tjänster för e-handel ser till att din butik är synlig så att du kan maximera din vinst.
E-handel SEO är motsvarigheten online till att placera en enorm skylt framför ett skyltfönster som säger, "Vi bär hundleksaker!" eller "Vi säljer katttillbehör!" Utan att optimera din webbplats för dessa nyckelfraser är din chans att dyka upp i sökningar på sökord med högt köpuppsåt liten till ingen.
I stället är det dina konkurrenter som gör det – och de adopterar gärna dina kunder.
E-handel SEO optimerar hela din produktlinje
Som en butik online har du förmodligen en expansiv produktlinje - även om du erbjuder kunder ett mindre, kurerat urval, är det viktigt att din målgrupp kan hitta dina varor när de söker online. Med våra SEO-tjänster för e-handel optimerar vi var och en av dina produkter.
Resultatet? Användare som söker efter "allergivänligt hundfoder" eller "torrfoder hund", hittar din webbplats och dina produkter. Ännu bättre, de hittar vad de letar efter, vilket översätts till en beställning online för ditt företag.
I jämförelse, om ditt företag förlitade sig på traditionell marknadsföring, måste du nöja dig med att marknadsföra en eller två av dina produkter - om du inte hade en enorm marknadsföringsbudget. Även om du förmodligen skulle marknadsföra dina mest populära produkter, kan du inte garantera att du når din målgrupp.
Med SEO-tjänster för e-handel kan du optimera din webbplats för att nå dina mest kvalificerade kunder.
E-handel SEO förbättrar din synlighet online
E-handel SEO fokuserar på att förbättra din synlighet online för sökmotorer. Genom att öka din synlighet gör e-handel SEO det enklare för konsumenter att hitta din webbplats. Så i stället för att visas på sida två i sökresultaten, visas din webbplats på sida ett.
Ignorera SEO, och ditt företag blir sårbart för flera risker, inklusive:
- Lägre ranking av sökresultat
- Färre inköpsorder
- Mindre intäkter
Dessa är alla risker som påverkar ditt resultat, såväl som den dagliga verksamheten. Om du inte leder värdefull trafik till din webbplats, gör du ingen försäljning, vilket leder till en nedgång i din totala vinst. Det är inte hållbart.
Med våra SEO-tjänster för e-handel, såväl som konkurrenskraftiga och innovativa strategier, maximerar vi din synlighet i sökresultaten. Det är därför vårt team investerar tid för att lära sig om ditt företag, från dina produkter till dina kunder, och bygger en personlig strategi som leder till resultat.
Tack vare vårt skräddarsydda tillvägagångssätt har vi genererat mer än 1,6 miljarder kronor i intäkter för våra kunder de senaste 5 åren.
E-handel SEO är en kostnadseffektiv marknadsföringsstrategi
Jämfört med traditionell marknadsföring är SEO för e-handel extremt kostnadseffektivt. Genom att fokusera på de sökord som din målgrupp använder - och optimera din webbplats för dessa sökord - ger SEO de resultat du vill se.
Det är också grunden för en kraftfull, prestationsdriven digital marknadsföringsstrategi.
Med pengarna som ditt företag sparar med SEO kan du återinvestera i ditt företags framgång. Kanske, till exempel, kommer du att utöka din e-handelsmarknadsföringsstrategi till att inkludera betala-per-klick-annonsering (PPC) eller e-postmarknadsföring - som båda erbjuder en hög avkastning på investeringen (ROI).
E-handel SEO ger långsiktiga intäkter
Med en stängningsgrad på nästan 15 procent – vilket innebär att 15 procent av alla potentiella kunder kommer att konvertera – erbjuder SEO en pålitlig och långsiktig intäktskälla för ditt företag. Det är därför SEO är en långsiktig och pågående process – den ger inte resultat över en natt, men den levererar över tiden.
Även om 15 procent kan verka mindre än fantastiskt, är det åtta gånger mer än traditionell marknadsförings stängningsgrad på 1,7 procent. Det är en fruktansvärd stängning, särskilt med tanke på den investering ditt företag gör varje år i traditionell marknadsföring.
Det är ytterligare en anledning till att digital marknadsföring blir det pålitliga valet av e-handelsbutiker.
Med de kontinuerliga resultaten av e-handel SEO kan ditt företag växa över tid. Det översätts till att uppnå ditt företags långsiktiga mål, vilket kan inkludera att utöka din produktlinje, bygga ut med fler anställda eller nå ditt drömmål av försäljningar.
Det bästa är att du inte betalar för resultaten av e-handel SEO, till skillnad från PPC. Även om de två tjänsterna fungerar bra tillsammans, betalar du för varje klick som PPC ger ditt företag. Det minskar din totala ROI och vinst. Dessutom gör det ditt företag beroende av betald reklam för att generera intäkter.
E-handel SEO hjälper dig att konkurrera mot konkurrenter
Utan en SEO-strategi för e-handel och ett topp SEO-företag, förvänta dig att dina konkurrenter ska slå dig i sökresultaten.
Även om du skapar en fantastisk e-handelswebbplats med en vacker design som naturligt lockar hundratals länkar, kommer en konkurrent med en solid e-handels-SEO-byrå att överträffa dig nästan varje gång, i varje sökning. Det räcker inte att ha en del av paketet.
Med så hög konkurrens som den är online behöver du hela paketet – och med ett personligt anpassat SEO-paket för e-handel från Seorush är det precis vad du får. Som din partner kommer vi att utveckla en skräddarsydd och konkurrenskraftig strategi som placerar dig i framkanten av din bransch.